KudoZ home » English to Czech » Music

beats and measures

Czech translation: tiky a úseky


10:12 Apr 9, 2008
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Music / návod na DJ sampler
English term or phrase: beats and measures
each loop is divided into 32 measures per beat so, in this example having pressed the 16 beat loop button, the two left hand digits will show the beat position (1-16) whilst the two right hand digits will show the measure position within each of the 16 beats...

nejdřív jsem myslela, že to jsou doby (beats) a takty (measures)..ale takhle veta mou teorii nepotvrdila..???
Prudilova
United Kingdom
Czech translation:tiky a úseky
Explanation:
ta věta nedává opravdu moc smysl, ale běžně se každá doba dělí na 32 jednotek (tiků), a <measure> je pak vlastně úsek mezi nimi. Nemáte k tomu nějaké vyobrazení té smyčky?
Selected response from:

Jaroslav Suchánek
Czech Republic
Grading comment
Takze po porade se zakaznikem jsme dospeli k tomu, ze mate pravdu:) Diky moc:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3rytmy a takty
Pavel Blann
3doby a takty
Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
2 +1tiky a úseky
Jaroslav Suchánek


Discussion entries: 25





  

Answers


49 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
tiky a úseky


Explanation:
ta věta nedává opravdu moc smysl, ale běžně se každá doba dělí na 32 jednotek (tiků), a <measure> je pak vlastně úsek mezi nimi. Nemáte k tomu nějaké vyobrazení té smyčky?

Jaroslav Suchánek
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 80
Grading comment
Takze po porade se zakaznikem jsme dospeli k tomu, ze mate pravdu:) Diky moc:)
Notes to answerer
Asker: nemám bohužel:(, ale vaše vysvětlení zní docela logicky..:)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI: třeba tady ale je pořadí measure/beat/tick - http://www.soundonsound.com/sos/aug98/articles/rolandsp808.h...
52 mins

agree  sinobia: Já souhlasím. Tiky a úseky zní divně, ale rozhodně lépe než verze s dobami a takty.
8 hrs
  -> Díky! Tiky (ticky) zní možná divně, ale je to terminus technicus. Úseky jsou tak trochu znouzectnost, ale nic lepšího mě podle daného kontextu nenapadá.

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
doby a takty


Explanation:
Řešení vidím dvě:
Buď to pořád smysl dává (pokud si představíme délku větší než takt, možná i to tam jde nastavit - to víte, elektronika :) ).

Nebo to myslejí naopak (pokud se přidržíme hudebních zvyklostí, kdy doba je zlomkem taktu, tedy dob je víc než taktů).

"Každá smyčka je rozdělena do 32 dob na jeden takt ... tlačítko pro šestnáctitaktovou smyčku ... číslo taktu (1-16)... číslo doby [zde by asi bylo 1-32?] v každém ze 16 taktů".

"In musical notation, a bar or measure is a segment of time defined as a given number of beats of a given duration." (Wikipedia)

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2008-04-09 11:57:46 GMT)
--------------------------------------------------

Podívejte se na str. 10 toho manuálu, tam je bar (measure - takt), který obsahuje 4 beaty (doby). Že by neuměli napsat ani "tick"? :) Jinak já přeci neříkám, že smyčka má 32 taktů, "jen" 16. ;) A každý z nich obsahuje 32 dob (tedy pidiúseky, ale to už je zas ta eletronika).


    Reference: http://www.lovemusiclovedance.com/rhythm_beats_per_measure.h...
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Bar_%28music%29
Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 16
Notes to answerer
Asker: hudbe trochu rozumim..sice vic te rockove, ale nejsem si jista, ze by mohla byt smycka dlouha 32 taktu..to se podle me nedela..takze spis bych se priklanela k verzi pana Suchanka...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jaroslav Suchánek: Pozor, ale dotaz se týká Sampleru, ne MIDI zařízení (drum machine, sequencer atd.), a tak smyčka nemá nic společného s takty, může být dlouhá jak je libo, záleží jenom na volné (přidělené paměti). Ale jednu dobu lze rozdělit na max. 32 úseků.
7 hrs

1 day12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
rytmy a takty


Explanation:
"beats" jsou zřejmě "breakbeats", tedy nepravidelné rytmy používané diskžokeji v rámci přehrávaných skladeb či mezi nimi.



    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Breakbeat
    Reference: http://cs.wikipedia.org/wiki/DJ
Pavel Blann
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech