KudoZ home » English to Czech » Real Estate

void on reversion

Czech translation: lhuta 9 mesicu ve ktere objekt musi byt uě opuštené na umožneni uvadeni do puvodneho stavu


00:37 Feb 22, 2008
English to Czech translations [PRO]
Bus/Financial - Real Estate
English term or phrase: void on reversion
Stejná problematika, jako v předchozím dotazu.
A lease agreement with a XXX Group entity is signed for 5, 7, 10 years and a 9- month void is applied on reversion, which also includes tenant incentives.
Jiri Kortus
Czech Republic
Czech translation:lhuta 9 mesicu ve ktere objekt musi byt uě opuštené na umožneni uvadeni do puvodneho stavu
Explanation:
Jde o to:
že smlouva o najem nemovitosty od firmy XXX, má trvanlivost 5,7 nebo 10 let plus 9 mesicu ve kterych ta nemovitost bude tak uvolnená at je možno ji uvesd do puvodniho stavu (coš v připade domu hold muže trvat), a v te dobe je čas pro najemnika s vlastni iniciativy neco delat

--------------------------------------------------
Note added at 10 Stunden (2008-02-22 10:56:21 GMT)
--------------------------------------------------

A najemnik plati ty +9 mesicu coš je samozřejmy.
Selected response from:

Misak
Grading comment
Díky. Dle názoru zákazníka je tato verze nejbližší.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1lhuta 9 mesicu ve ktere objekt musi byt uě opuštené na umožneni uvadeni do puvodneho stavuMisak
4pro právo návratu do dřívějšího stavu se uplatňuje lhůta 9 měs., po kterou je nemovitost neobsazena
Kateřina Suchánková
3 +1výpovědní lhůta v případě přechodu práv na původního vlastníka
Lenka Mandryszová


Discussion entries: 5





  

Answers


5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
výpovědní lhůta v případě přechodu práv na původního vlastníka


Explanation:
Dle mého je situace následující - XXX Group pronajímá nemovitost/i od vlastníků domů a poskytuje jim tenant incentives. Většinou - neznám další kontext - se nemovitosti/domy v případě reversion "pronajímají" do smrti majitele, a pak jejich vlastnické právo přechází zpět na původního majitele. V tomto případě půjde možná o ty lhůty 5, 7, 10 let. Neznám kontext, ale tohle by mohlo fungovat.


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Reversion
    Reference: http://www.privaterentedsector.org.uk/page17214856.aspx
Lenka Mandryszová
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  seraalice: dle mého názoru je to výstižné
1 hr
  -> Děkuji

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pro právo návratu do dřívějšího stavu se uplatňuje lhůta 9 měs., po kterou je nemovitost neobsazena


Explanation:
Napadlo mě i toto, protože se nemusí jednat o význam "void" ve smyslu neplatný, ale i o "void" jako prázdný, urázdněný, neobsazený...

ohledně "void" v tomto smyslu - viz velký anglicko-český slovník (Karel Hais, Břetislav Hodek)
nebo i níže uvedená reference - i ve vztahu k nemovitostem:



--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2008-02-22 07:55:00 GMT)
--------------------------------------------------

Reversion: právo návratu do dřívějšího stavu v případě, že po smrti doživotního držitele není určen právní nástupce a nemovitost se vrací původnímu majiteli. Viz A-Č právnický slovník.


    Reference: http://www.moray.gov.uk/moray_standard/page_41831.html
Kateřina Suchánková
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  seraalice: já nevím, proč by měla zůstat nemovitost neobsazena. Snad že by majitel dostal zaplaceno i za těch 9 měsíců, protože jinak si myslím, že každý správný obchodník nenechá nic tak dlouho ladem
7 mins
  -> Já souhlasím s tím, že správný obchodník nenechá nic tak dlouho ladem, ale tato lhůta vyplývá možná i z nutnosti čekat, než se vyřídí dědické řízení apod.

neutral  Lenka Mandryszová: Pokud je smlouva uzavřena pro účely dalšího nájmu nemovitosti, pak by to dávalo smysl. Tomu chápání trochu brání formulace "void is applied on reversion" - v tom případě bych ji čekala obráceně
16 mins

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
9-month-void on reversion
lhuta 9 mesicu ve ktere objekt musi byt uě opuštené na umožneni uvadeni do puvodneho stavu


Explanation:
Jde o to:
že smlouva o najem nemovitosty od firmy XXX, má trvanlivost 5,7 nebo 10 let plus 9 mesicu ve kterych ta nemovitost bude tak uvolnená at je možno ji uvesd do puvodniho stavu (coš v připade domu hold muže trvat), a v te dobe je čas pro najemnika s vlastni iniciativy neco delat

--------------------------------------------------
Note added at 10 Stunden (2008-02-22 10:56:21 GMT)
--------------------------------------------------

A najemnik plati ty +9 mesicu coš je samozřejmy.

Misak
Native speaker of: Native in CzechCzech, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 3
Grading comment
Díky. Dle názoru zákazníka je tato verze nejbližší.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zuzka Benesova: Zdá se mi, že tohle je zatím nejsmysluplnější vysvětlení
1 hr