KudoZ home » English to Czech » Religion

healing crusade

Czech translation: uzdravovací tažení


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:healing crusade
Czech translation:uzdravovací tažení
Entered by: Jana Zajicova

20:16 Apr 25, 2008
English to Czech translations [PRO]
Religion / religious gathering
English term or phrase: healing crusade
http://en.wikipedia.org/wiki/Healing_crusade
Charismatický kazatel objíždí zemi a pohledem či dotekem vyléčí neduhy desítek či stovek lidí, kterým konvenční medicína nedokázala pomoci.

Kontext - jedna postava říká, že by se toho chtěla zúčastnit.

Máte nějaké nápady? :) Nemělo by to znít pejorativně, protože to říká osoba, která tomu věří.
Jana Zajicova
Czech Republic
uzdravovací tažení
Explanation:
Tato tažení jsou spojena se jmény Benny Hinn, Carlos Annacondia, Reinherd Bonke, Claudio Freindzon, atd. Všichni byli aktivní i v ČR po revoluci, patří mezi letniční hnutí, které je na pomezí mezi tradičním křesťanstvím a sektou a skutečně pořádají tato tažení po biblickém vzoru (často ve velkých stanech), kde uzdravují pokládáním rukou a různými formami "zázraků". Také se dají najít informace pod heslem Torontské požehnání. Podrobný popis a historie viz http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=...

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2008-04-25 21:06:02 GMT)
--------------------------------------------------

Koukám, že je na mě pozdě a že jsem překlepla jména Reinhard Bonke a Claudio Freidzon, pokud byste chtěla googlovat.
Selected response from:

Lenka Mandryszová
Czech Republic
Grading comment
Děkuji.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2uzdravující shromáždění
Pavel Blann
5 +1uzdravovací tažení
Lenka Mandryszová
4uzdravující shromáždění
Petra Pivnickova
3uzdravující setkání
Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
uzdravující setkání


Explanation:
...podle kontextu na odkazované stránce.

Tomas Mosler, DipTrans IoLET MCIL MITI
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 24

47 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
uzdravovací tažení


Explanation:
Tato tažení jsou spojena se jmény Benny Hinn, Carlos Annacondia, Reinherd Bonke, Claudio Freindzon, atd. Všichni byli aktivní i v ČR po revoluci, patří mezi letniční hnutí, které je na pomezí mezi tradičním křesťanstvím a sektou a skutečně pořádají tato tažení po biblickém vzoru (často ve velkých stanech), kde uzdravují pokládáním rukou a různými formami "zázraků". Také se dají najít informace pod heslem Torontské požehnání. Podrobný popis a historie viz http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=...

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2008-04-25 21:06:02 GMT)
--------------------------------------------------

Koukám, že je na mě pozdě a že jsem překlepla jména Reinhard Bonke a Claudio Freidzon, pokud byste chtěla googlovat.

Lenka Mandryszová
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 8
Grading comment
Děkuji.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Markéta Demlová MITI: crusade rozhodně odkazuje na výpravu, tažení, sled setkání
11 hrs
  -> Děkuji

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
uzdravující shromáždění


Explanation:
další možnost

Pavel Blann
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michaela Bordessoule
24 mins
  -> thanks!

agree  petr jaeger
7 hrs
  -> díky!

798 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uzdravující shromáždění


Explanation:
Crusade se také často překládá jako evangelizační tažení, tady ale ve spojení s "healing" bych použila spíše výraz shromáždění, který je v tomto kontextu přirozený. Například ve větách jako "Kazatel bude pořádát uzdravující shromáždění v těchto a těchto městech..."

Petra Pivnickova
Works in field
Native speaker of: Czech