KudoZ home » English to Czech » Ships, Sailing, Maritime

bow thruster

Czech translation: pomocný manévrovací motor


22:33 Sep 8, 2006
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime / payment
English term or phrase: bow thruster
Sorry, no context. It is a part of a boat or its equipment
Jirina Nevosadova
Czech Republic
Czech translation:pomocný manévrovací motor
Explanation:
"Bow thruster" se používá pro zlepšení manévrovatelnosti lodi. Přemýšlel jsem i o výrazu "pomocné kormidlo", ale to by zřejmě nebylo přesné, protože kormidlo není zařízení, které vyvozuje tah. Pro názornou ukázku a vysvětlení "bow thrusteru" viz odkaz.

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2006-09-15 10:35:26 GMT)
--------------------------------------------------

Použití výrazu "příďový manévrovací motor", který navrhla karak je ještě lepší. Odkaz http://www.yachtnet.cz/cze/accdetail6324.html
Selected response from:

Petr Konecny
Czech Republic
Grading comment
Thanks.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1pomocný manévrovací motor
Petr Konecny
3příďová vrtule
Pavel Blann
3dokormidlovací zařízeníkarak


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
dokormidlovací zařízení


Explanation:
viděla i výraz "příďová vrtule", ale toto bude asi přesnější.

obrázek:http://www.watermota.ltd.uk/Resources/thrusterdemo.jpeg

--------------------------------------------------
Note added at 12 hrs (2006-09-09 11:04:43 GMT)
--------------------------------------------------

Používá se v celkem důvěryhodných zdrojích: Česká asociace námořního yachtingu (www.yachting.cz/cany/dokument.php?id=25)

Ministerstvo dopravy a spojů (www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/182C3C2E-1FA1-4504-89ED-61021529D9... )

Testové otázky pro vůdce malého plavidla (www.kurzy.info/view.php?cisloclanku=2005061401)

Asi záleží na tom, komu je text určen ;-)

karak
Native speaker of: Native in CzechCzech

3 days1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
příďová vrtule


Explanation:
další z možností, která má v googlu asi 223 odkazů


    Reference: http://www.yacht-magazine.cz/clanek.php?id=460
Pavel Blann
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
pomocný manévrovací motor


Explanation:
"Bow thruster" se používá pro zlepšení manévrovatelnosti lodi. Přemýšlel jsem i o výrazu "pomocné kormidlo", ale to by zřejmě nebylo přesné, protože kormidlo není zařízení, které vyvozuje tah. Pro názornou ukázku a vysvětlení "bow thrusteru" viz odkaz.

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2006-09-15 10:35:26 GMT)
--------------------------------------------------

Použití výrazu "příďový manévrovací motor", který navrhla karak je ještě lepší. Odkaz http://www.yachtnet.cz/cze/accdetail6324.html


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Bow_thruster
Petr Konecny
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Grading comment
Thanks.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Radovan Pletka
51 mins
  -> Díky! ;-)

neutral  karak: zní to rozhodně lépe než "dokormidlovací zařízení" :-) Lepší by bylo možná "příďový manévrovací motor"
2 hrs
  -> ano, máté pravdu