KudoZ home » English to Czech » Sports / Fitness / Recreation

touch football

Czech translation: touch football


16:31 Feb 18, 2008
English to Czech translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / American football
English term or phrase: touch football
http://en.wikipedia.org/wiki/Touch_football_(American)

Máme pro to nějaký překlad? Zkoušela jsem "dotykový fotbal" (na základě polštiny), ale nic jsem nenašla.
Jana Zajicova
Czech Republic
Czech translation:touch football
Explanation:
Vzhledem k tomu, že v americkém fotbale v Česku se neustále používá mnoho cizích výrazů (viz. např. touchdown, quarterback, atd.) tenhle název bych určitě nepřekládal. Maximálně bych někde uvedl vysvětlení, pokud by text byl určen lidem, kteří americkému fotbalu příliš nerozumí.

V odkazu je touch football (i například flag football, což je další varianta amerického fotbalu) uveden. Jde o dokument ze stránek České asociace amerického fotbalu, takže bych tomu věřil.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-02-18 19:56:13 GMT)
--------------------------------------------------

Spojení kontaktní fotbal se používá. A často. Sám hraju fotbal už dvacet let a tuhle frázi používáme dnes a denně. A že jde o zcela něco jiného je jasné z následujících odkazů:

http://www.sklisen.com/starsi_pripravka_a.php
Už první zápas se Žabinami ukázal, že můžeme myslet zase hodně vysoko. Hráli jsme rychlý kontaktní fotbal s aktivní střelbou.

http://turnovsky.denik.cz/fotbal_region/fotbal_kostalov_2007...
Přesto jsou hráči Košťálova po domácí remíze 2:2 s Plavy a především díky tomu, že mají o dvě výhry v sezoně více favoritem derby. Technické i dovednostní rozdíly ovšem může smazat menší hřiště v Libštátě, na kterém se musí hrát kontaktní fotbal.

http://www.jihoceskyfotbal.cz/klient.php?sekce=AKTUALITY&id=...
Hraju poprvé v divizním celku a veliká deviza je to, že pořád nastupujeme na umělé trávě. Styl hry je tomu přizpůsobený. Je to kontaktní fotbal plný soubojů.

... atd. atd.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-02-18 20:04:57 GMT)
--------------------------------------------------

Ale je to asi věcí názoru. Já nejsem pro překládat vše za každou cenu, jen aby to bylo česky. Z pohledu sportovce by mě přívlastek kontaktní vedl někam jinam. Prostě mi tam nesedí. Obyčejná verze amerického fotbalu je totiž také kontaktní. A konotace slova "kontaktní" ve frázích jako "kontaktní sporty" je nepopiratelná. ;-)
Selected response from:

Prokop Vantuch
Czech Republic
Grading comment
Děkuji všem za maximální sportovní nasazení. :)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3touch football
Prokop Vantuch
4touch rugby (touch ragby)
luciiebe
3kontaktní fotbal
Kateřina Suchánková


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kontaktní fotbal


Explanation:
možná by šlo použít toto

Kateřina Suchánková
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Prokop Vantuch: rozumím, jak to myslíte, jen se to asi bude plést s významem, který ve našem fotbale běžně používáme a znamená hru plnou fyzických soubojů, zákroků atd.
1 hr
  -> Máte pravdu, ta verze s anglickým termínem bude zřejmě nejlepší.

neutral  Pavel Blann: omlouvám se, z těch 796 odkazů "kontaktní fotbal" je většina pouze na sk líšeň.
2 hrs

neutral  luciiebe: myslim, ze se nemuze jednat o kontaktni fotbal, protoze contact football znamena, ze "tackling" je povolen
3 hrs

48 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
touch rugby (touch ragby)


Explanation:
Vypada to, ze se nejcasteji pouziva touch rugby.

Example sentence(s):
  • Během tréninku si vyzkoušeli hlavně techniku přihrávek a na závěr pak sehráli krátký zápas v touch rugby.
  • Dále jsou známy ještě tyto typy ragby: rugby league, touch rugby, beach rugby a rugby 7

    Reference: http://www.rugbyunion.cz/vyber-ragbisty-z-kb
    Reference: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ragby
luciiebe
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Prokop Vantuch: obávám se, že i rugby i americký fotbal mají svoji "touch verzi" a tudíž touch rugby a touch football budou rozdílné věci (viz. dva odkazy na rozcestí ve wikipedii)
50 mins
  -> ok. diky)

neutral  Pavel Blann: zde nejde o ragby, ale o verzi amerického fotbalu, nicméně pro ragby se touch používá
2 hrs
  -> ano souhlasim. spravne je tedy touch football

43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
touch football


Explanation:
Vzhledem k tomu, že v americkém fotbale v Česku se neustále používá mnoho cizích výrazů (viz. např. touchdown, quarterback, atd.) tenhle název bych určitě nepřekládal. Maximálně bych někde uvedl vysvětlení, pokud by text byl určen lidem, kteří americkému fotbalu příliš nerozumí.

V odkazu je touch football (i například flag football, což je další varianta amerického fotbalu) uveden. Jde o dokument ze stránek České asociace amerického fotbalu, takže bych tomu věřil.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-02-18 19:56:13 GMT)
--------------------------------------------------

Spojení kontaktní fotbal se používá. A často. Sám hraju fotbal už dvacet let a tuhle frázi používáme dnes a denně. A že jde o zcela něco jiného je jasné z následujících odkazů:

http://www.sklisen.com/starsi_pripravka_a.php
Už první zápas se Žabinami ukázal, že můžeme myslet zase hodně vysoko. Hráli jsme rychlý kontaktní fotbal s aktivní střelbou.

http://turnovsky.denik.cz/fotbal_region/fotbal_kostalov_2007...
Přesto jsou hráči Košťálova po domácí remíze 2:2 s Plavy a především díky tomu, že mají o dvě výhry v sezoně více favoritem derby. Technické i dovednostní rozdíly ovšem může smazat menší hřiště v Libštátě, na kterém se musí hrát kontaktní fotbal.

http://www.jihoceskyfotbal.cz/klient.php?sekce=AKTUALITY&id=...
Hraju poprvé v divizním celku a veliká deviza je to, že pořád nastupujeme na umělé trávě. Styl hry je tomu přizpůsobený. Je to kontaktní fotbal plný soubojů.

... atd. atd.

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-02-18 20:04:57 GMT)
--------------------------------------------------

Ale je to asi věcí názoru. Já nejsem pro překládat vše za každou cenu, jen aby to bylo česky. Z pohledu sportovce by mě přívlastek kontaktní vedl někam jinam. Prostě mi tam nesedí. Obyčejná verze amerického fotbalu je totiž také kontaktní. A konotace slova "kontaktní" ve frázích jako "kontaktní sporty" je nepopiratelná. ;-)


    Reference: http://www.caaf.cz/download/flag/flag.doc
Prokop Vantuch
Czech Republic
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 102
2 corroborated select projects
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Děkuji všem za maximální sportovní nasazení. :)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Martin Janda: Ano, i já se obávám, že to takhle skončí.
48 mins
  -> Díky!

neutral  Pavel Blann: omlouvám se, z těch 796 odkazů "kontaktní fotbal" je většina pouze na sk líšeň.
2 hrs
  -> protože by někdo musel vymyslet překlad, který bude mít hlavu a patu a nesměl by být zaměnitelný. další druh amerického fotbalu, flag football, se taky nepřekládá jako "vlajkový fotbal" :-)

agree  luciiebe: agree with touch football
3 hrs
  -> Díky!

agree  Kateřina Suchánková: Tohle bude asi opravdu nejlepší.
12 hrs
  -> Díky!