KudoZ home » English to Czech » Tech/Engineering

MDF

Czech translation: MDF (desky)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:MDF
Czech translation:MDF (desky)
Entered by: Alice Hegrova

05:56 Jun 27, 2003
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: MDF
This term is used for special wood material. I know this term is not translated and I would only like to know what the abbreviation exactly stands for.
Sylva Ficova
Czech Republic
MDF desky
Explanation:
Středně tvrdé vláknité desky (Medium Density Fibreboard - MDF) se vyrábí z dřevěného vlákna za použití teploty a tlaku. Vlákna jsou pojena syntetickými lepidly. Pro zlepšení užitných vlastností MDF desek se při výrobě přidávají další přísady. MDF desky mají hustotu 450 kg/m3 a vyšší. Jsou určeny pro použití v nábytkářství, truhlářství, frézařských dílnách a pro další vnitřní aplikace. Jejich hladký povrch, pevné hrany, homogennost a výborná obrobitelnost velmi dobře vyhovuje uvedeným potřebám.

Selected response from:

Alice Hegrova
Czech Republic
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Vláknitá (dřevotřísková) deska s plynulou změnou strukturyMartina Svehlova Jurikova
5 +1MDF desky
Alice Hegrova


  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Vláknitá (dřevotřísková) deska s plynulou změnou struktury


Explanation:
MDF = medium density fiberboard
see:
http://www.prostor.cz/vyroba/nabmat/drevmat.htm

Or:
středně zhutněná dřevovláknitá deska
(viz: http://pes.eunet.cz/bydleni/clanky/6442_0_0_0.html)

Or:
dřevovláknitá deska střední hustoty
(viz:http://www.viki.sro.cz/nabidka/_8/jvch1.htm)


    Reference: http://www.greenbuilder.com/sourcebook/Cabinets.html
    Reference: http://www.prostor.cz/vyroba/nabmat/drevmat.htm
Martina Svehlova Jurikova
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in pair: 29

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pro Lingua: alebo "středně tvrdá vláknitá deska"
15 mins

agree  Alice Hegrova
1 hr

agree  Elenacb
4 hrs

agree  Сергей Лузан
2 days14 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
MDF desky


Explanation:
Středně tvrdé vláknité desky (Medium Density Fibreboard - MDF) se vyrábí z dřevěného vlákna za použití teploty a tlaku. Vlákna jsou pojena syntetickými lepidly. Pro zlepšení užitných vlastností MDF desek se při výrobě přidávají další přísady. MDF desky mají hustotu 450 kg/m3 a vyšší. Jsou určeny pro použití v nábytkářství, truhlářství, frézařských dílnách a pro další vnitřní aplikace. Jejich hladký povrch, pevné hrany, homogennost a výborná obrobitelnost velmi dobře vyhovuje uvedeným potřebám.




    Reference: http://www.kronospan.cz/laminmdf.htm
Alice Hegrova
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 216

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Сергей Лузан: As well.
2 days13 hrs