KudoZ home » English to Czech » Tech/Engineering

woundwood

Czech translation: kalus / svalovec


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:woundwood
Czech translation:kalus / svalovec
Entered by: Elenacb

12:37 Jul 1, 2003
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: woundwood
Jedná se o dřevnatou vrstvu, která v procesu hojení pokryje ránu vytvořenou na stromě.Potřebuji jednoslovný termín.
xxxxetrans
kalus
Explanation:
woundwood= callus tissue

woundwood - lignified, differentiated tissues produced on woody plants as a response to wounding (also known as callus tissue).


Je-li kambium na nekterem miste preruseno odrenim kury, rozdrceno tupym uderem, umrtveno mrazem nebo slunecnim zarem, poskozeno bleskem nebo pretrzeno ulomenim nebo odriznutim vetve, pak v dobe mizy zacina z jeho okraju rust kurovina, kalus ci svalec, ktera obnazenou plochu pokryva novou ochrannou vrstvou, ta kazdy rok do strany narusta a vytvari take sve prirustky.

Kalus zarusta rychleji se stran nez shora a zdola, proto se sirsi plochy pomerne rychleji zavaluji.

Selected response from:

Elenacb
United Kingdom
Grading comment
Děkuji za odpověď. Termín kalus se v překladu pravidelně vyskytoval, ale potřebovala jsem spíše termín synonymní, proto mi hodně pomohl termín svalovec.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3kalus
Elenacb
4 +3Kalus
Marcela Hashim


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Kalus


Explanation:
ochranné pletivo, které se vytvárí na ranách, napríklad v místech, kde byl odebrán rízek


Marcela Hashim
United Kingdom
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in pair: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Martina Svehlova Jurikova
8 mins

agree  Alice Hegrova: kalus nebo také svalec, ránové dřevo (http://www.nature.cz/odpoved_2000.htm)
14 mins

agree  Pro Lingua
1 hr

16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
kalus


Explanation:
woundwood= callus tissue

woundwood - lignified, differentiated tissues produced on woody plants as a response to wounding (also known as callus tissue).


Je-li kambium na nekterem miste preruseno odrenim kury, rozdrceno tupym uderem, umrtveno mrazem nebo slunecnim zarem, poskozeno bleskem nebo pretrzeno ulomenim nebo odriznutim vetve, pak v dobe mizy zacina z jeho okraju rust kurovina, kalus ci svalec, ktera obnazenou plochu pokryva novou ochrannou vrstvou, ta kazdy rok do strany narusta a vytvari take sve prirustky.

Kalus zarusta rychleji se stran nez shora a zdola, proto se sirsi plochy pomerne rychleji zavaluji.




    Reference: http://www.arboristika.cz/clanky/clanky/fryc/hlpra.htm
Elenacb
United Kingdom
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in pair: 74
Grading comment
Děkuji za odpověď. Termín kalus se v překladu pravidelně vyskytoval, ale potřebovala jsem spíše termín synonymní, proto mi hodně pomohl termín svalovec.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Martina Svehlova Jurikova
7 mins
  -> Thank you, Martina

agree  Alice Hegrova
12 mins
  -> Thank you, Alice

agree  Pro Lingua
1 hr
  -> Thank you