KudoZ home » English to Czech » Textiles / Clothing / Fashion

sleeve bands

Czech translation: pásky na rukávy


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sleeve bands
Czech translation:pásky na rukávy
Entered by: Pavel Blann

14:39 Mar 15, 2008
English to Czech translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion / tailoring
English term or phrase: sleeve bands
Moc kontextu nemam, v kapitole o kosilich do obleku je nasledujici tip: "Old-fashioned though they may seem, sleeve bands really do work, especially if you want to keep cuffs pristine."
Z vety bych usuzovala, ze to budou nejake ochranne pasky na manzety, aby se neuspinily, podobne jako se pouzivaly klotove rukavy, ale na Googlu jsem to nedohledala...
Markéta Demlová MITI
Czech Republic
páska na rukávy
Explanation:
nechť už mají jakoukoli podobu

--------------------------------------------------
Note added at 55 min (2008-03-15 15:34:48 GMT)
--------------------------------------------------

např. kbybych byl úředníkem z první republiky, zřejmě bych měl na rukávech košile v nadloktí nějaké pružné pásky, které by jim bránily ve "vyjíždění" z rukávů saka.

--------------------------------------------------
Note added at 1 den6 h (2008-03-16 21:07:40 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

rádo se stalo.
Selected response from:

Pavel Blann
Czech Republic
Grading comment
Pavle, to bude asi ono, to má logiku. Díky.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4stahovací manžeta
rosim
3páska na rukávy
Pavel Blann
3nadloketník
Michaela Bordessoule


Discussion entries: 4





  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
stahovací manžeta


Explanation:
nebo kolárková manžeta
nebo manžetová páska
nebo stahovací páska rukávu ("do gumy")
nebo manžeta (= "bez chuti a bez zápachu")
...
víc kontext bohužel neumožňuje poznat

rosim
Specializes in field
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 24

19 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nadloketník


Explanation:
to by byla černá guma, která stáhla rukáv košile, aby nesjížděl dolů.
Nebo co takhle NÁVLEKY NA RUKÁVY, jak je zmínil Pavel Blann, jako tradiční to součást dřívějšího úřednického oblečení.

Michaela Bordessoule
United Kingdom
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 4
Notes to answerer
Asker: Nadloketník je součást brnění, v jiném kontextu jsem to nenašla.


49 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
páska na rukávy


Explanation:
nechť už mají jakoukoli podobu

--------------------------------------------------
Note added at 55 min (2008-03-15 15:34:48 GMT)
--------------------------------------------------

např. kbybych byl úředníkem z první republiky, zřejmě bych měl na rukávech košile v nadloktí nějaké pružné pásky, které by jim bránily ve "vyjíždění" z rukávů saka.

--------------------------------------------------
Note added at 1 den6 h (2008-03-16 21:07:40 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

rádo se stalo.

Pavel Blann
Czech Republic
Native speaker of: Native in CzechCzech
PRO pts in category: 20
Grading comment
Pavle, to bude asi ono, to má logiku. Díky.