ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Czech » Transport / Transportation / Shipping

tracking number

Czech translation: identifikační číslo

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tracking number
Czech translation:identifikační číslo
Entered by: Radovan Pletka

06:51 Aug 29, 2004
English to Czech translations [PRO]
Medical - Transport / Transportation / Shipping
English term or phrase: tracking number
Sledovací číslo v češtině neexistuje na google ani jednou, evidenční číslo se mi nezdá vystihovat presne vyznam slova tracking.
Kontext: Use the on-screen keyboard to type a description of each item or its tracking number.
Tracking number taky používá Fedex a DHL na sledování svých zásilek. Jak se to rekne spravne cesky?
Radovan Pletka
identifikační číslo (balení)
Explanation:
...
U fakturovaných zásilek a u zásilek, které zákazník provede pomocí automatizovaných systémů Federal Express, musí Federal Express obdržet oznámení o nedodání do 30 dnů ode dne uvedeného na faktuře. Zasilatel musí uvést při úhradě číslo faktury, ke které se úhrada vztahuje. Pokud faktura není uhrazena v plné výši, musí být uveden spolu s číslem AirWayBillu nebo Package tracking number (identifikačního čísla balení) i důvod, proč nebyl příslušný poplatek uhrazen v plné výši.
...

...
O meškaní bola UPS písomne alebo telefonicky informovaný pätnás (15) kalendárnych dní odo dňa plánovaného doručenia a bolo jej oznámené meno príjemcu, jeho adresa, dátum zaslania, hmotnos balíka a identifikačné číslo UPS (UPS tracking number).
...
Selected response from:

Pro Lingua
Grading comment
Tohle mi pripada v dane situaci nejlepsi
Dekuji
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5podacie cislo zasielkyMaria Chmelarova
4 +1identifikační číslo (balení)
Pro Lingua
3číslo zásilkyJirina Nevosadova


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
číslo zásilky


Explanation:
U UPS lze zásilky lze sledovat podle "tracking number" nebo "reference number".
Našla jsem stránky ve slovenštině, kde je sledování možné podle čísla zásilky nebo referenčního čísla. Z toho mi vyplývá "číslo zásilky"


    Reference: http://www.ups.sk.ppodmienky
Jirina Nevosadova
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
identifikační číslo (balení)


Explanation:
...
U fakturovaných zásilek a u zásilek, které zákazník provede pomocí automatizovaných systémů Federal Express, musí Federal Express obdržet oznámení o nedodání do 30 dnů ode dne uvedeného na faktuře. Zasilatel musí uvést při úhradě číslo faktury, ke které se úhrada vztahuje. Pokud faktura není uhrazena v plné výši, musí být uveden spolu s číslem AirWayBillu nebo Package tracking number (identifikačního čísla balení) i důvod, proč nebyl příslušný poplatek uhrazen v plné výši.
...

...
O meškaní bola UPS písomne alebo telefonicky informovaný pätnás (15) kalendárnych dní odo dňa plánovaného doručenia a bolo jej oznámené meno príjemcu, jeho adresa, dátum zaslania, hmotnos balíka a identifikačné číslo UPS (UPS tracking number).
...



    Reference: http://www.inspekta.cz/fedex/cz_conditions.html
    Reference: http://www.ups.sk/ppodmienky.php
Pro Lingua
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tohle mi pripada v dane situaci nejlepsi
Dekuji

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  srubkova
2 hrs
  -> Thanks

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
podacie cislo zasielky


Explanation:
len to treba prelozit do cestiny, co je " podaci cislo zasilky".
Uz v uvedenej www.ups.sk/podmienky.php pod c.8 je uvedeny vyraz podacie cislo zasielky.
Identifikacne cislo je tiez O.K. ovsem to len spoznava zasielku ze bola odoslana alebo prijata.
Tracking number je cislo, ktorym moze zakaznik aj pocitacovou technikou najst kde je zasielka, ak nahodou bola niekde zastavena pre nezname dovody a pod. Doslova " stopovacie cislo" co zneje smiesne, ale to je presny proces vyhladavania.


Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak