KudoZ home » English to Danish » Art/Literary

...featuring...

Danish translation: med


09:38 Jul 10, 2002
English to Danish translations [PRO]
Art/Literary / Film, media etc.
English term or phrase: ...featuring...
Jeg har længe ledt efter en passende betegnelse - i et ord eller begrænset så meget som muligt - for dette ord.
Gitte Gifford
Danish translation:med
Explanation:
Kære Hedda

Ja, den er svær. Mit svar afhænger meget af sammenhængen. Du kan skrive "med xxx", "udstyret med xxx", "med funktionen xxx", "der kan xxx", "der giver mulighed for xxx".

Med venlig hilsen
Kjeld
Selected response from:

Kjeld Holm
Grading comment
Jeg siger mange tak til jer begge to, men valgte dig pga. den udvidede forklaring.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1med xx i hovedrollerne
Christina Clark
4medKjeld Holm


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
med


Explanation:
Kære Hedda

Ja, den er svær. Mit svar afhænger meget af sammenhængen. Du kan skrive "med xxx", "udstyret med xxx", "med funktionen xxx", "der kan xxx", "der giver mulighed for xxx".

Med venlig hilsen
Kjeld

Kjeld Holm
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 402
Grading comment
Jeg siger mange tak til jer begge to, men valgte dig pga. den udvidede forklaring.

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
med xx i hovedrollerne


Explanation:
Det er som regel det 'featuring' betyder, når det drejer sig om film. Oftest ser man det bare oversat til 'med'.

Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 230

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kate Persson: Det var den helt korrekte.
33 mins
  -> Tak, Kate!