KudoZ home » English to Danish » Art/Literary

the big being

Danish translation: storheden eller det højeste væsen


18:10 Aug 22, 2002
English to Danish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: the big being
a small story about the big being
Randi Stenstrop
Danish translation:storheden eller det højeste væsen
Explanation:
I "religiøs" sammenhæng: "en lille historie om storheden eller det højeste væsen".

F.eks. der er forskellige religioner der ikke tror på en personlig gud men alligevel et eller andet "større", grundlæggeren af universet eller andet.

Selected response from:

Charlotte Langbeen
United States
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1storheden eller det højeste væsen
Charlotte Langbeen
3 +1en højere eksistens
Barbara Østergaard


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
storheden eller det højeste væsen


Explanation:
I "religiøs" sammenhæng: "en lille historie om storheden eller det højeste væsen".

F.eks. der er forskellige religioner der ikke tror på en personlig gud men alligevel et eller andet "større", grundlæggeren af universet eller andet.



Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 665

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Østergaard: ja, eller et højere væsen
10 hrs
  -> Ja, det har du ret i. Jeg kan også godt lide den med en højere eksistens - men det gør det selvfølgelig ubestemt istedet for bestemt.

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
en højere eksistens


Explanation:
Et andet forslag.

Barbara Østergaard
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 356

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxschwensen: Jeg kan godt lide det med "eksistens".
1 hr
  -> Tak for det, Anna Louise!