KudoZ home » English to Danish » Art/Literary

a level of verification

Danish translation: grad af bekræftelse


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:a level of verification
Danish translation:grad af bekræftelse
Entered by: Marianne Ajana

09:19 Jan 7, 2003
English to Danish translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: a level of verification
Det er ordet level jeg er i tvivl om i denne sammenhæng.
Hele sætningen lyder:
"Seeing one's own experiences reflected in a partner's notes gives a level of verification for the experience."
Anja Lysholm
Denmark
grad af bekræftelse
Explanation:
Ud fra konteksten ville jeg formulere det sådan:
"Erfaringen bibringes en (vis) grad af bekræftelse ved at egne erfaringer ses afspejlet i en partners notater."
Selected response from:

Marianne Ajana
Denmark
Grading comment
Tak for det.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1grad af bekræftelse
Marianne Ajana
5bekræftelsesgrad
Allround
3 +1se nedenforHenning Andersen
4verifikationsniveauSuzanne Blangsted


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
verifikationsniveau


Explanation:
niveau er nok det bedste i denne sætning

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808

39 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
grad af bekræftelse


Explanation:
Ud fra konteksten ville jeg formulere det sådan:
"Erfaringen bibringes en (vis) grad af bekræftelse ved at egne erfaringer ses afspejlet i en partners notater."

Marianne Ajana
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 119
Grading comment
Tak for det.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mads Grøftehauge: Enig i 'grad', men ville foretrække et andet ord for 'partner' og 'noter' i stedet for 'notater.
2 hrs

58 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
se nedenfor


Explanation:
Når man ser sine egne erfaringer afspejlet i en partners notater, så opnår man en vis form for bekræftelse på erfaringen.

Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 216

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anne Seerup
3 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
bekræftelsesgrad


Explanation:
"At se ens egne erfaringer afspejlet i en partners notater, giver en bekræftelsesgrad på erfaringen."

Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in pair: 236