KudoZ home » English to Danish » Automotive / Cars & Trucks

Sensor transmission fluid pressure circuit high input

Danish translation: Trykføler for transmissionsvæske højt input


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Sensor transmission fluid pressure circuit high input
Danish translation:Trykføler for transmissionsvæske højt input
Entered by: Charlotte Langbeen

01:47 Jul 5, 2002
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Automotive
English term or phrase: Sensor transmission fluid pressure circuit high input
Automotive text: reference: Autom. transmission: fluid pressure sensor with high voltage (short to power).

Anyone with a good suggestion?
Michael Tettinek
Trykføler for transmissionsvæske højt input
Explanation:
Jeg fik lidt hjælp fra Danmak og den løs sådan:

"Den tekniske betegnelser har ikke mening med mindre man ændrer ordenes rækkefølge lidt, til f.ex:

"high input transmission fluid circuit pressure sensor"

Eller på dansk: "Trykføler for transmissionsvæske højt input".

Men det er et gæt, det danner under alle omstændigheder ikke rigtig mening for en udenforstående med alle disse betegnelser i ét udtryk. Uden "high" ville det være bedre."

Jeg håber du kan bruge den.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-11 20:44:21 (GMT)
--------------------------------------------------

Ja, man burde måske lige huske at læse korrektur på sine svar før man sender dem ind - men sådan kan det gå!
Selected response from:

Charlotte Langbeen
United States
Grading comment
Thanks a lot for your efforts!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Trykføler for transmissionsvæske højt input
Charlotte Langbeen
3Lidt hjælp?
Christina Clark


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Lidt hjælp?


Explanation:
'Transmission fluid' kan i følge Bilteknisk Ordbog Engelsk-Dansk være 'transmissionsolie/gearolie'

'Fluid pressure sensor' kunne derfor godt være 'olietryksføler/sensor'.

Jeg ved ikke om det hjælper lidt?

Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hej - CD - mit eget forslag er: Transmissionsvæsketrykføler
The asker has declined this answer
Comment: Hej - CD - mit eget forslag er: Transmissionsvæsketrykføler

6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Trykføler for transmissionsvæske højt input


Explanation:
Jeg fik lidt hjælp fra Danmak og den løs sådan:

"Den tekniske betegnelser har ikke mening med mindre man ændrer ordenes rækkefølge lidt, til f.ex:

"high input transmission fluid circuit pressure sensor"

Eller på dansk: "Trykføler for transmissionsvæske højt input".

Men det er et gæt, det danner under alle omstændigheder ikke rigtig mening for en udenforstående med alle disse betegnelser i ét udtryk. Uden "high" ville det være bedre."

Jeg håber du kan bruge den.


--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-11 20:44:21 (GMT)
--------------------------------------------------

Ja, man burde måske lige huske at læse korrektur på sine svar før man sender dem ind - men sådan kan det gå!

Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 5
Grading comment
Thanks a lot for your efforts!