KudoZ home » English to Danish » Automotive / Cars & Trucks

flared arches

Danish translation: brede skærme


19:40 Aug 21, 2002
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Automotive
English term or phrase: flared arches
No context. List of features.
Kate Persson
Denmark
Danish translation:brede skærme
Explanation:
Jeg tænkte på, om det kunne være det, man kaldte brede skærme. En søgning på Google (billeder) giver i hvert fald nogle eksempler, der peger i den retning. Ellers er jeg enig med Blangsted i, at det kunne være en ide at kontakte en bilforhandler. Spørgsmålet er selvfølgelig, om de er bekendt med de engelske termer...

God fornøjelse med det.

Selected response from:

Barbara Østergaard
Denmark
Grading comment
Mange tak.

Kate
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5buede skærmeSuzanne Blangsted
3 +1brede skærme
Barbara Østergaard
1Skørt
Christina Clark


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Skørt


Explanation:
Kunne det være et skørt?


Christina Clark
Denmark
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 12

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
buede skærme


Explanation:
"Arch" (automotive) er skærmen over bilhjul. Når de er "flared" er de gjort større så bilen kan bruge større dæk. Du kan måske finde de rette ord ved at spørge en dansk bilforhandler.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 68

12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
brede skærme


Explanation:
Jeg tænkte på, om det kunne være det, man kaldte brede skærme. En søgning på Google (billeder) giver i hvert fald nogle eksempler, der peger i den retning. Ellers er jeg enig med Blangsted i, at det kunne være en ide at kontakte en bilforhandler. Spørgsmålet er selvfølgelig, om de er bekendt med de engelske termer...

God fornøjelse med det.



Barbara Østergaard
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mange tak.

Kate

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxschwensen: Det er noget i den stil. Har kigget lidt på nettet, men der er ikke noget at finde på dansk (men MEGET på engelsk). Jeg ville også prøve at ringe!
2 hrs
  -> Tak!