KudoZ home » English to Danish » Biology (-tech,-chem,micro-)

enrichment broth

Danish translation: berigelsesboullion


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:enrichment broth
Danish translation:berigelsesboullion
Entered by: Charlotte Langbeen

16:42 Oct 24, 2002
English to Danish translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-) / Microbiology
English term or phrase: enrichment broth
The laboratory can simply place a pellet in enrichment broth

TM siger:

berigningsbouillon

Men den kan jeg ikke finde på nettet?.....
Charlotte Langbeen
United States
berigelsesboullion/berigningsboullion
Explanation:
L/H kemiske giver order berigelse for enrichment. Jeg har selv brugt berigningsboullion i mit arbejde
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Endnu en gang tak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5berigelsesbouillon
Lisbeth Mejer
5berigelsesbouillon eller berigelseskultur
Lisbeth Mejer
5 -1berigelsesboullion/berigningsboullionSuzanne Blangsted
4berigningsbouillon
Susanne Roelands


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
berigningsbouillon


Explanation:
se nedenstående


    europa.eu.int/smartapi/cgi/ sga_doc?smartapi!celexplus!prod!CELEXnumdoc&lg=da&numdoc=398L0057 - 101k -
Susanne Roelands
Belgium
Native speaker of: Native in DanishDanish

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
berigelsesboullion/berigningsboullion


Explanation:
L/H kemiske giver order berigelse for enrichment. Jeg har selv brugt berigningsboullion i mit arbejde

Suzanne Blangsted
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Endnu en gang tak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Lisbeth Mejer: så har du brugt forkert ord. Hvis du googler lidt, finder du berigelsesbouillon.
13 hrs
  -> om du kan se, jeg har skrevet berigelsesboullion. Berigningsboullion er hvad de kemiske ordbøger anbefaler

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
berigelsesbouillon eller berigelseskultur


Explanation:
Både Roche og bioMérieux bruger "berigelsesbouillon". Jeg har oversat til dette i de seneste 2½ år, hvor jeg har været indblandet i projekter for disse virksomheder. På Google finder du berigelseskultur.

Lisbeth Mejer
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3

21 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
berigelsesbouillon


Explanation:
Du har stavet 'bouillon' forkert!!!

Lisbeth Mejer
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3