KudoZ home » English to Danish » Biology (-tech,-chem,micro-)

presence/absence

Danish translation: optræden/udeblivelse (se svar)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:presence/absence
Danish translation:optræden/udeblivelse (se svar)
Entered by: Charlotte Langbeen

13:29 Oct 25, 2002
English to Danish translations [PRO]
Science - Biology (-tech,-chem,micro-) / Microbiology
English term or phrase: presence/absence
Så er det sidste spørgsmål i denne omgang:

Qualitative Process Controls
Charlotte Langbeen
United States
nærværelse/fraværelse
Explanation:
Tilstædeværelse/fraværelse kan også bruges i denne sammensætning, men ellers er det i biology optræden/udeblivelse, som dog tilsyndeladence ikke passer til i denne sætning.
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Tak for de forskellige kontekster.

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5nærværelse/fraværelseSuzanne Blangsted
5Tilstedeværelse/mangel
Allround


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Tilstedeværelse/mangel


Explanation:
Håber det hjælper.

Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
nærværelse/fraværelse


Explanation:
Tilstædeværelse/fraværelse kan også bruges i denne sammensætning, men ellers er det i biology optræden/udeblivelse, som dog tilsyndeladence ikke passer til i denne sætning.

Suzanne Blangsted
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 40
Grading comment
Tak for de forskellige kontekster.