KudoZ home » English to Danish » Bus/Financial

value engineering

Danish translation: Projektgranskning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:value engineering
Danish translation:Projektgranskning
Entered by: Suzanne Blangsted

08:51 Apr 2, 2003
English to Danish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: value engineering
None (an item in a list)
Randi Stenstrop
Projektgranskning
Explanation:
http://www.kampsax.dk/ingeniorrodgivning/ing_frame.htm

Value engineering er en betegnelse for en projektgranskning, der har til formål at optimere et udbudsdesign, således at entreprenøren forbedrer sine chancer for at vinde projektet, eller således at entreprenøren gennem dialog med bygherren kan opnå en væsentlig besparelse

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-02 14:18:33 (GMT)
--------------------------------------------------

eller se http://kampsax.mondosearch.com/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=408...
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1værdianalysexxxlone
5ProjektgranskningSuzanne Blangsted


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
værdianalyse


Explanation:
Håber det hjælper dig!


    Reference: http://216.239.53.100/search?q=cache:k0T0gdw5EaMC:www.sam.sd...
xxxlone
Canada
Native speaker of: Danish
PRO pts in pair: 933

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Barbara Østergaard: "Value engineering" bruges vist også på dansk...
54 mins
  -> Mange tak, Barbara!

disagree  Suzanne Blangsted: dette er analyse
3 hrs
  -> er granskning ikke det samme som analyse / research?

agree  jmadsen: http://www.hancockjoist.com/glossary.htm#V
2 days8 hrs
  -> Mange tak, Jørgen!

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Projektgranskning


Explanation:
http://www.kampsax.dk/ingeniorrodgivning/ing_frame.htm

Value engineering er en betegnelse for en projektgranskning, der har til formål at optimere et udbudsdesign, således at entreprenøren forbedrer sine chancer for at vinde projektet, eller således at entreprenøren gennem dialog med bygherren kan opnå en væsentlig besparelse

--------------------------------------------------
Note added at 2003-04-02 14:18:33 (GMT)
--------------------------------------------------

eller se http://kampsax.mondosearch.com/cgi-bin/MsmGo.exe?grab_id=408...

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 2808