KudoZ home » English to Danish » Business/Commerce (general)

sales funnel

Danish translation: salgstragt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sales funnel
Danish translation:salgstragt
Entered by: Randi Stenstrop

19:33 Jul 25, 2005
English to Danish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: sales funnel
in a presentation on sales training - no real context:

sales funnel
funnel development
funnel understanding

Jeg har fundet en forklaring på Google på engelsk. Nu har jeg "bare" brug for det korrekte danske udtryk.
Randi Stenstrop
salgstragt
Explanation:
Her bruges både sales funnel og det danske salgstragt
http://ocom.superoffice.com/files/Management Pack ver 2.pdf

Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2salgstragtSuzanne Blangsted
5pipelinekimjasper


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
salgstragt


Explanation:
Her bruges både sales funnel og det danske salgstragt
http://ocom.superoffice.com/files/Management Pack ver 2.pdf



Suzanne Blangsted
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lisa-Anya
1 hr
  -> Thanks Lisa-Anya

agree  Bente Sorensen
3 hrs
  -> tak Bente

neutral  kimjasper: jeg er enig i at salgstragt bruges som term, men ikke så ofte. Se mit andet indlæg.
13 hrs

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
pipeline


Explanation:
Meget anvendt term inden for salg. Betegnelse for det samlede antal salgscases, som der arbejdes på, men som ikke er afsluttet. I forbindelse med salgsledelse ser man pr. case på sandsynlig omsætning, sandsynlighed for salg, og tidspunkt for salg for at kunne fremskrive pipelinens effekt på omsætningen.
De to andre termer kan da oversættes som:
pipelineudvikling og pipelineforståelse

--------------------------------------------------
Note added at 13 hrs 44 mins (2005-07-26 09:17:06 GMT)
--------------------------------------------------

salgstragt benyttes også, men ikke så ofte. Som regel bruges udtrykkende synonymt, men i direct marketing / telefonsalgssammenhænge kan man med salgstragt understrege betydningen af et stort antal salgscases med varierende (stigende) sandsynlighed i løbet af salgkvalifikations-forløbet


    Reference: http://www.btob.dk/art/kvante.htm
kimjasper
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish