KudoZ home » English to Danish » Business/Commerce (general)

erring

Danish translation: være på den sikre side


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:erring on the side of caution
Danish translation:være på den sikre side
Entered by: Jens Kaestel

20:32 Aug 13, 2006
English to Danish translations [PRO]
Marketing - Business/Commerce (general)
English term or phrase: erring
we are erring.
Marianne Dahl
Denmark
tager fejl / ..af sikkerhedshensyn
Explanation:
Hvis det står alene, må det betyde "tager fejl", men er det en del af: "we are erring on the side of caution", betyder det ordret "vi tager fejl af sikkerhedshensyn", hvilket jeg personligt ville oversætte til: "vi vil være på den sikre side".
- håber det hjælper :-)
Selected response from:

Jens Kaestel
Australia
Grading comment
jep, det passer perfekt i sammenhængen, tak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1tager fejl/er forkert på den
Christian Schoenberg
4tager fejl / ..af sikkerhedshensyn
Jens Kaestel
4Vi begår fejlLingua DK


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tager fejl/er forkert på den


Explanation:
Medmindre andet er indeholdt i den omgivende tekst, ville dette være mit bud.
Mvh,
Christian

Example sentence(s):
  • vi er forkert på den
Christian Schoenberg
United States
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted
1 hr

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Vi begår fejl


Explanation:
afhænger af kontekts, men se www.ordbogen.com - err (100% match) - (vb.) begå fejl; fejle (fx it is human to err); tage fejl; disponere forkert; foretage en fejldisposition; bære sig forkert ad;
¤ to ~ is human det er menneskeligt at fejle (fx to err is human, to forgive is divine); errare humanum est.

Lingua DK
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 11

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tager fejl / ..af sikkerhedshensyn


Explanation:
Hvis det står alene, må det betyde "tager fejl", men er det en del af: "we are erring on the side of caution", betyder det ordret "vi tager fejl af sikkerhedshensyn", hvilket jeg personligt ville oversætte til: "vi vil være på den sikre side".
- håber det hjælper :-)

Jens Kaestel
Australia
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 22
Grading comment
jep, det passer perfekt i sammenhængen, tak.