KudoZ home » English to Danish » Business/Commerce (general)

entrepreneurship

Danish translation: Iværksætter/iværksat af


09:08 Feb 19, 2008
English to Danish translations [PRO]
Business/Commerce (general)
English term or phrase: entrepreneurship
In invoice head/footer for an IT/Web company. First the company's name and address is stated - and in the last column under the heading "Entrepreneurship" - a single person's name and address. I looked the word up in Wikipedia and know roughly what it is - but what would the equivalent in Danish be?
Quest4
Danish translation:Iværksætter/iværksat af
Explanation:
Det er rigtigt, at hvis man slår ordet entrepreneurship op i ordbogen, får man forslag som iværksætteri og entrepenørskab. Men det giver ikke rigtigt mening i den konkrete sammenhæng. Jeg læser det som, at man her får at vide, hvem der har startet firmaet. Den pågældende er altså iværksætter af firmaet.
Selected response from:

Jeanette Brammer
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Iværksætter/iværksat af
Jeanette Brammer
4ArbejdsområdeMichael Lange
3iværksætteri, entreprenørskabSusanne Kennan


  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
iværksætteri, entreprenørskab


Explanation:
.

Susanne Kennan
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vanda Nissen
3 mins

disagree  Jeanette Brammer: Se forklaring i mit forslag
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Iværksætter/iværksat af


Explanation:
Det er rigtigt, at hvis man slår ordet entrepreneurship op i ordbogen, får man forslag som iværksætteri og entrepenørskab. Men det giver ikke rigtigt mening i den konkrete sammenhæng. Jeg læser det som, at man her får at vide, hvem der har startet firmaet. Den pågældende er altså iværksætter af firmaet.

Jeanette Brammer
Works in field
Native speaker of: Danish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx
9 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Arbejdsområde


Explanation:
Som jeg læser det kunne det være de enkelte ansattes arbejdsområed da firmaet jo tilsyneladende er difineret og man så yderligere vil diffinere enkelte personer

Michael Lange
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish