KudoZ home » English to Danish » Business/Commerce (general)

Manufacturing services

Danish translation: produktionsservice


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Manufacturing services
Danish translation:produktionsservice
Entered by: Mette Melchior

21:11 Jul 2, 2008
English to Danish translations [PRO]
Business/Commerce (general)
English term or phrase: Manufacturing services
context

Ballista provides custom product development and manufacturing services for the assembly and test of optical systems.

Could it be produktionstjenester??
Ditlev Hindkjær
produktionsservice
Explanation:
250 hits on Google. I think it might be this you are looking for. See for example this description (from the first link):

"Produktionsservice omfatter et bredt spektrum af tjenester, som kan deles op i:

* produktionsvedligeholdelse (f.eks. forebyggende og afhjælpende vedligeholdelse af maskinudstyr i kundens produktion)
* om- og tilbygningsopgaver i produktionen (bl.a. layout og flytning af maskiner og udstyr i produktionen)
* værktøj og udstyr (produktion, service og kalibrering)
* affaldshåndtering og sanering (f.eks. dekontaminering indenfor atomkraftindustrien)
* intern logistik (inkl. forråd/lager, materialehåndteringsudstyr, f.eks. trucks)
* medieforsyning (vedligeholdelse af systemer til medieforsyning samt energieffektivisering)"
Selected response from:

Mette Melchior
Sweden
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2produktionsservice
Mette Melchior
4fabrikationsservice
Lise Leavitt
3produktionstjenesterxxxsavaria
3forarbejdningsservicerSuzanne Blangsted


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
manufacturing services
produktionstjenester


Explanation:
I think that might be the answer to your question.


    Reference: http://europa.eu/bulletin/da/9606/i1044.htm
    Reference: http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2004_2009/documents/a...
xxxsavaria
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
manufacturing services
fabrikationsservice


Explanation:
http://www.xipe.biz/da/industriel-produktion-og-fabrikations...

Lise Leavitt
United States
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 1

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
manufacturing services
forarbejdningsservicer


Explanation:
mit forslag - mange svar på google

Suzanne Blangsted
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 43

11 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
manufacturing services
produktionsservice


Explanation:
250 hits on Google. I think it might be this you are looking for. See for example this description (from the first link):

"Produktionsservice omfatter et bredt spektrum af tjenester, som kan deles op i:

* produktionsvedligeholdelse (f.eks. forebyggende og afhjælpende vedligeholdelse af maskinudstyr i kundens produktion)
* om- og tilbygningsopgaver i produktionen (bl.a. layout og flytning af maskiner og udstyr i produktionen)
* værktøj og udstyr (produktion, service og kalibrering)
* affaldshåndtering og sanering (f.eks. dekontaminering indenfor atomkraftindustrien)
* intern logistik (inkl. forråd/lager, materialehåndteringsudstyr, f.eks. trucks)
* medieforsyning (vedligeholdelse af systemer til medieforsyning samt energieffektivisering)"


    Reference: http://www.coor.com/Templates/Page____8275.aspx
    Reference: http://www.invent.dk/index.php?option=com_content&task=view&...
Mette Melchior
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx
43 mins

agree  Jeanette Brammer
1 day1 hr