KudoZ home » English to Danish » Business/Commerce (general)

back room

Danish translation: bagbutik/baglokale


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:back room
Danish translation:bagbutik/baglokale
Entered by: xxxlone

14:55 Feb 10, 2009
English to Danish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Retail business
English term or phrase: back room
What's the right translation for "back room" in this context please:
...the range of computers, wireless networks and partner applications streamline a wide range of retail operations - on the floor, in the back room and in the warehouse.
xxxlone
Canada
bagbutik
Explanation:
Bagbutik er et velkendt udtryk fra detailhandlen - i gamle foregik der sommetider krovirksomhed i købmandens bagbutik - et areal der kunne tjene som kontor, frokoststue, nærlager osv.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2009-02-10 15:00:57 GMT)
--------------------------------------------------

- i gamle dage - skuller der stå :-)
tip til oversættelse: - i butikken, bagbutikken og på lageret.
Selected response from:

Aino Slej
Denmark
Grading comment
Tusind tak. Som du siger, bagbutik passer bedst med detailhandelen, men baglokale kunne også bruges!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3baglokale
Anne Kjaer Iversen
4 +1baglokaleSuzanne Blangsted
4bagbutik
Aino Slej


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bagbutik


Explanation:
Bagbutik er et velkendt udtryk fra detailhandlen - i gamle foregik der sommetider krovirksomhed i købmandens bagbutik - et areal der kunne tjene som kontor, frokoststue, nærlager osv.

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2009-02-10 15:00:57 GMT)
--------------------------------------------------

- i gamle dage - skuller der stå :-)
tip til oversættelse: - i butikken, bagbutikken og på lageret.

Aino Slej
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusind tak. Som du siger, bagbutik passer bedst med detailhandelen, men baglokale kunne også bruges!

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
baglokale


Explanation:
Baglokaler kan være alt lige fra kontorer til serverrum, lagerrum mv. Jeg tror den er meget dækkende.

Anne Kjaer Iversen
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Suzanne Blangsted: ja, jeg du kom før mig, med det samme svar mens jeg kikkede efter eksempler, så jeg lader mit svar være.
4 mins

agree  Christina Kjaergaard
8 mins

agree  Michael J.H. Davies: helt enig!
2 hrs

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
baglokale


Explanation:
http://jp.dk/indland/aar/article1513799.ece
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1758011





Suzanne Blangsted
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michael J.H. Davies: ja, når den sidste (ovennævnte) menes at være rigtigt, så må denne jo også være det!
2 hrs