KudoZ home » English to Danish » Chemistry; Chem Sci/Eng

diastereomeric salts

Danish translation: diastereomere salte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:diastereomeric salts
Danish translation:diastereomere salte
Entered by: CharlotteLinder

15:39 Aug 31, 2008
English to Danish translations [PRO]
Law/Patents - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: diastereomeric salts
previous attempts to crystallize diastereomeric salts of citalopram enantiomers have failed
CharlotteLinder
diastomere salte
Explanation:
Forekommer også i Dansk Patenttidendes årbog for 2003.
Selected response from:

Birgitte Hoffmann
Denmark
Grading comment
En lille ændring i stavemåden (taget fra dit udemærkede link), men du skal have 4 point for at finde en dansk oversættelse :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5diastomere salteBirgitte Hoffmann
4diastereomerisk salt
Alice Wolfe, DDS


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
diastereomerisk salt


Explanation:
Fra et glossary fra en kunde. Desværre ingen links

Alice Wolfe, DDS
United States
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12
Notes to answerer
Asker: Den har jeg selv prøvet at google uden held.


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
diastomere salte


Explanation:
Forekommer også i Dansk Patenttidendes årbog for 2003.

Example sentence(s):
  • Gruppen på KU har gennemført en række undersøgelser af sam-menhængen mellem de fysisk kemiske egenskaber (opløselighed, smeltepunkt osv.) og krystalstruk-turerne for diastereomere salte, racemater, og rene enantiomere
  • Disse undersøgelser omfatter studier af diastereomere saltes og racematers krystallisationsforhold

    Reference: http://fyskem.ki.ku.dk/sauer/snf.html
    Reference: http://www.ku.dk/aarbog/95/0/0008.html
Birgitte Hoffmann
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12
Grading comment
En lille ændring i stavemåden (taget fra dit udemærkede link), men du skal have 4 point for at finde en dansk oversættelse :-)