KudoZ home » English to Danish » Computers: Hardware

disc slot

Danish translation: diskdrev


08:01 Mar 28, 2007
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / Tractors
English term or phrase: disc slot
Diskdrev uden en skuffe, der kører ud og ind.
jmadsen
Danish translation:diskdrev
Explanation:
Det hed det jo dengang, der fandtes gammeldags disketter og man bare proppede dem ind i computeren (uden skuffe).

Men se også http://www.it-dansk.dk/popupVisBegreb.php?b_id=259
Selected response from:

TineW
United Kingdom
Grading comment
Det lå jo lige for, men jeg så det ikke ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5slot-in drev
Marianne Sorensen
4diskdrevTineW
3diskåbning
Rikke Lyksbo


Discussion entries: 2





  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
diskåbning


Explanation:
Et forslag

Rikke Lyksbo
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8

55 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
slot-in drev


Explanation:
Mange hits på Google. Blev først brugt af Apple nu også af danske Zepto. Den bærbare vejer mindre med dette drev.

Marianne Sorensen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
diskdrev


Explanation:
Det hed det jo dengang, der fandtes gammeldags disketter og man bare proppede dem ind i computeren (uden skuffe).

Men se også http://www.it-dansk.dk/popupVisBegreb.php?b_id=259

TineW
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Det lå jo lige for, men jeg så det ikke ;-)