KudoZ home » English to Danish » Computers: Software

system tray

Danish translation: meddelelsesområde


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:system tray
Danish translation:meddelelsesområde
Entered by: Charlotte Corty

07:36 Mar 30, 2007
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: system tray
Nederste højre hjørne i windows skærmen - hvad hedder system tray på dansk?
Charlotte Corty
meddelelsesområde
Explanation:
If I right click on the time in the bottom right hand corner, then click on'egenskaber', the name of the system tray is given as 'meddelelsesområde'
Selected response from:

Diarmuid Kennan
Ireland
Grading comment
Mange tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2meddelelsesområde
Diarmuid Kennan
3systembakke
Marianne Sorensen


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
meddelelsesområde


Explanation:
If I right click on the time in the bottom right hand corner, then click on'egenskaber', the name of the system tray is given as 'meddelelsesområde'

Diarmuid Kennan
Ireland
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Mange tak!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rikke Lyksbo: Den er go' nok: This setting affects the notification area (previously called the “system tray”) on the taskbar.
1 hr

agree  Peter Adolph: FYI: Ifølge MS-termlisten eksisterer system tray ikke ... det gør 'notification area' derimod.
1 hr

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
systembakke


Explanation:
Meddelelsesområdet er en del af hele proceslinjen i bunden af skærmen.
Medelelsesområdet kan også kaldes systembakken ifølge Microsoft:
Som standard vises alle minimerede Microsoft Office Outlook-vinduer og -elementer på proceslinjen. Når Outlook kører, vises Outlook-ikonet som standard i meddelelsesområdet (også kaldet systembakken) yderst til højre på proceslinjen


    Reference: http://66.102.9.104/search?q=cache:DhPWvX2LX0sJ:office.micro...
Marianne Sorensen
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8