KudoZ home » English to Danish » Computers: Software

darkness

Danish translation: lys/mørk (udskrift)


21:23 Oct 23, 2007
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / printerindstillinger
English term or phrase: darkness
Change the 'Speed' and 'Darkness' options.
Randi Stenstrop
Danish translation:lys/mørk (udskrift)
Explanation:
På min Samsung Laserprinter er 'darkness' indstillingen af, hvor mørk udskriften skal være, altså hvor meget toner printeren skal overføre til papiret. Men Samsungs oversættelse er tvetydig: I teksten er det oversat til 'mørke' mens det kaldes 'lyshed' på skærmbilledet. Derfor foreslår jeg enten 'Lys/mørk udskrift' eller bare 'Lys/mørk'
Håber det hjælper :-)
Selected response from:

Jens Kaestel
Australia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1lys/mørk (udskrift)
Jens Kaestel
4 -2mætning // farvetoneSuzanne Blangsted


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
mætning // farvetone


Explanation:
Though mætning means the color darkness that is due to pigment, I would prefer to use farvetone -

http://help.adobe.com/da_DK/Photoshop/10.0/help.html?content...

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 21

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Jens Kaestel: Pas på: mætning og farvetone er ikke det samme! Mætning er 'styrken' af alle farver. Farvetone er balancen mellem farver (Hue)
38 mins

disagree  Rikke Lyksbo: Ja, og mætning plejer at hedde Saturation
7 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
lys/mørk (udskrift)


Explanation:
På min Samsung Laserprinter er 'darkness' indstillingen af, hvor mørk udskriften skal være, altså hvor meget toner printeren skal overføre til papiret. Men Samsungs oversættelse er tvetydig: I teksten er det oversat til 'mørke' mens det kaldes 'lyshed' på skærmbilledet. Derfor foreslår jeg enten 'Lys/mørk udskrift' eller bare 'Lys/mørk'
Håber det hjælper :-)

Jens Kaestel
Australia
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rikke Lyksbo: Mine ordlister fra OKI siger Mørkhed, men jeg synes godt om dit forslag.
6 hrs
  -> tak Rikke