KudoZ home » English to Danish » Computers: Software

discreet

Danish translation: separat, særskilt


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:discreet
Danish translation:separat, særskilt
Entered by: Pernille Chapman

09:35 Mar 3, 2004
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / Automatic vehicle control system
English term or phrase: discreet
Det drejer sig igen om systemet til selvstyrende køretøjer:

The XXX Control Server is responsible for interfacing to discrete I/O subsystems for data acquisition and manipulation, move order generation, etc.

Jeg er ikke 100% overbevist om L&H's "diskret" (computer & Internet Ordbog).
Eurodicautom har kun ét eksempel, der ligner lidt, og der foreslår man "selektive"...

På forhånd tak for hjælpen.
Pernille Chapman
United Kingdom
separate , særskilte
Explanation:
I denne kontekst.
Slår du op i WordWeb, står der: "Constituting a separate entity or part"
Synonym: distinct
Similar:separate
Selected response from:

Marianne Ajana
Denmark
Grading comment
Passede bedst i denne sammenhæng. Tusind tak for begge svarene!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1separate , særskilte
Marianne Ajana
4 +1diskret(e)
Mads Grøftehauge


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
separate , særskilte


Explanation:
I denne kontekst.
Slår du op i WordWeb, står der: "Constituting a separate entity or part"
Synonym: distinct
Similar:separate

Marianne Ajana
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Passede bedst i denne sammenhæng. Tusind tak for begge svarene!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Anna Haxen: Obs. discreet=diskret i betydningen "går stille med dørene", discrete=separat
56 mins

neutral  Mads Grøftehauge: Man kan dog også bruge 'diskret' her. Nudansk Ordbog: (betydning 2) 'som består af indbyrdes adskilte størrelser'
3 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
diskret(e)


Explanation:
Sammenlign med "diskrete komponenter" eller "diskrete systemer"

Mads Grøftehauge
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  jmadsen
2 hrs