KudoZ home » English to Danish » Computers: Software

LCM = The Lowest Common Multiple

Danish translation: mindste fælles mangefold


16:07 Mar 30, 2004
English to Danish translations [PRO]
Computers: Software
English term or phrase: LCM = The Lowest Common Multiple
Behøver hjælp med dette.
Tak på forhånd!
AASE LUNDGREN
Sweden
Danish translation:mindste fælles mangefold
Explanation:
det hed det da jeg gik i gymnasiet
Selected response from:

Henning Andersen
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2mindste fælles mangefoldHenning Andersen
4Opslag i Ordbogen.com, se nedenfor
Dinny


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lcm = the lowest common multiple
Opslag i Ordbogen.com, se nedenfor


Explanation:
» I. multiple - (sb.) multiplum; multipel; mangefold; (mat.) fold;
¤ integral ~ helt multiplum; least common ~ mindste fælles multiplum; mindste fælles fold; lowest common ~ mindste fælles mangefold; chain to be moved a ~ of one time the pitch kæden bevæges én gang delingen;
* While the shares of the US "big 3", GM, Chrysler and Ford, are on a multiple of seven times 1995 prospective earnings, Daimler's shares trade on 15 times earnings of DM48 a share.


Dinny
Greece
Native speaker of: Danish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Mads Grøftehauge: Du skal huske at skrive oversættelsen som overskrift ;-)
16 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
lcm = the lowest common multiple
mindste fælles mangefold


Explanation:
det hed det da jeg gik i gymnasiet

Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dinny: Jamen, det var vist osse det, der fremgik af opslaget i Ordbogen.com ;-)
6 mins

agree  palnatoke: i min skoletid havde man ændret mangefold til multiplum
10 hrs