KudoZ home » English to Danish » Computers: Systems, Networks

interface ICs

Danish translation: grænsefladekredsløb


09:05 Apr 5, 2004
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Systems, Networks
English term or phrase: interface ICs
Typical firmware devices are EEPROMs (electrically erasable programmable read only memories), and interface ICs that are programmed using registers.

Jeg har set "interface-IC'er" brugt på dansk, men findes der andre accepterede oversættelser?
Barbara Østergaard
Denmark
Danish translation:grænsefladekredsløb
Explanation:
iht. ordbogen.com
Selected response from:

Henning Andersen
Grading comment
Jeg siger tak for indsatsen! Jeg er stadig ikke blevet klog på, om "integrated" ryger helt ud af oversættelsen, men vil researche mig videre til et svar.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5integrerede kredsløb (integreret kredsløb)Suzanne Blangsted
4Integrede kredse til interface-formålKjeld Holm
3grænsefladekredsløbHenning Andersen


  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
interface ics
Integrede kredse til interface-formål


Explanation:
er en mulighed, da IC netop står for en integreret kreds(løb)

Kjeld Holm
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
interface ics
grænsefladekredsløb


Explanation:
iht. ordbogen.com

Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Jeg siger tak for indsatsen! Jeg er stadig ikke blevet klog på, om "integrated" ryger helt ud af oversættelsen, men vil researche mig videre til et svar.

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
interface ics
integrerede kredsløb (integreret kredsløb)


Explanation:
IC står for integrated circuit

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 25