KudoZ home » English to Danish » Construction / Civil Engineering

shear

Danish translation: klipper


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shear
Danish translation:klipper

20:47 May 18, 2005
English to Danish translations [PRO]
Construction / Civil Engineering / Manual til gravemaskine med knuser
English term or phrase: shear
Gravemaskine med hydraulisk knuser.
Overskrift: "Switchin hydraulic attachment circuit"
Kontekst: "One way flow (hydarulic breaker). Position the manual lever parallel to the piping. Two way flow (Clamshell or shear). Position the manual lever perpendicular to the piping."

Er der nogen, der har et kvalificeret bud på, hvad "shear" betyder i denne sammenhæng? Jeg er opmærksom på, at det kan have mange forskellige betydninger, men det er specifikt i denne situation med hydrauliske aggregater til gravemaskiner .... , at jeg ikke kan gennemskue betydningen. På forhånd tak!
Rikke Stenlev
Denmark
klipper
Explanation:
Der er tale om at der skiftes specialudstyr på gravemaskinen. Fra en knuser (hvor den skal stå på "one way flow") til en Grabber eller klipper (hvor den skal stå på "two way flow)
Selected response from:

Charlotte Langbeen
United States
Grading comment
Det lyder da meget fornuftigt :-) Tak!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4klipper
Charlotte Langbeen
2 +1saksOrbital
3tværstrømNetLynx


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tværstrøm


Explanation:
- kunne det være; ihvertfald tror jeg, at det er meningen.

NetLynx
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 24

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
saks


Explanation:
I agree, this is confusing, but shears are a type of clippers used in gardening. They are large and have a curved edged with a blunt arm to press what you are cutting into the blade. It can also be a pair of scissors used in cutting fabric for clothing. Being hydrualic, I would say it is a hydraulic ram cutter for tree branches? This would be professional equipment at the least.

Orbital
Denmark
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dan Schioenning Larsen
7 mins
  -> Thanks

neutral  NetLynx: Er I sikre på det? I beskrivelsen er der udtrykkeligt tale om en væskestrøm: "Two way flow (Clamshell or shear)".
1 day9 hrs
  -> Nej, og det er hvorfor jeg giver det kun 2. Det kan være to dele til måskinen som kør på en væskestrøm. Men det er den eneste jeg kan tænke om med shears og måkaniker at gør end i metal arbejder som har intent at gør her.

3 days23 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
klipper


Explanation:
Der er tale om at der skiftes specialudstyr på gravemaskinen. Fra en knuser (hvor den skal stå på "one way flow") til en Grabber eller klipper (hvor den skal stå på "two way flow)


    Reference: http://www.ksm-hema.dk/hema/hemaindex.htm
Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 10
Grading comment
Det lyder da meget fornuftigt :-) Tak!