KudoZ home » English to Danish » Construction / Civil Engineering

flameproof glass

Danish translation: flammesikkert glas


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flameproof glass
Danish translation:flammesikkert glas
Entered by: Rikke Lyksbo

02:53 Feb 16, 2005
English to Danish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: flameproof glass
flameproof glass
Magda Socha
flammesikkert glas
Explanation:
En anden mulighed.
Selected response from:

Rikke Lyksbo
Grading comment
Tak
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3flammesikkert glas
Rikke Lyksbo
4flammebestandigt glassSuzanne Blangsted


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flammebestandigt glass


Explanation:
L&H tekniske ordbog

Suzanne Blangsted
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  NetLynx: L&H er en udmærket bog, MEN den har én fejl: flameproof = flammebestandig, flammesikker {i alfabetisk rækkefølge}. Bogen burde have gjort et hæderligt forsøg på at anføre oversættelserne inden for hver kategori efter hyppighed.
1 day20 hrs
  -> Jeg mener også det var et lidt mærkeligt udtryk og sjældent brugt

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
flammesikkert glas


Explanation:
En anden mulighed.


    Reference: http://europa.eu.int/eurodicautom/Controller
Rikke Lyksbo
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
9 mins
  -> Tak:-)

agree  NetLynx: Jeg mener også, at denne oversættelse er den mest korrekte. BLANGSTED: Lad mig præcisere: Jeg mener ikke, at din oversættelse er forkert, kun at 'flammesikker' passer lidt bedre til 'flameproof'.
1 day17 hrs

agree  Suzanne Blangsted: det lyder bedre end det min ordbog har
1 day18 hrs