KudoZ home » English to Danish » Electronics / Elect Eng

tampering

Danish translation: sabotage


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tampering
Danish translation:sabotage
Entered by: Tina sejbjerg

12:44 Jan 13, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Alarmsystem
English term or phrase: tampering
The SA68M features a double protection against tampering.
Tina sejbjerg
Netherlands
sabotage
Explanation:
I vedlagte eksempel må det svare til sabotage.
Selected response from:

Quest4
Grading comment
Tak
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4manipulation
Hanne Rask Sonderborg
3sabotage
Quest4


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sabotage


Explanation:
I vedlagte eksempel må det svare til sabotage.


    Reference: http://www.teknikogviden.dk/artikler/visArtikel.asp?id=8807
Quest4
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 22
Grading comment
Tak

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
manipulation


Explanation:
Kan ikke lige finde eksempel på nettet, men bruges også i fly, hvor det er forbudt rygere at manipulere med røgalarmen på toilettet.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2008-01-13 15:22:54 GMT)
--------------------------------------------------

L / H dansk-engelsk teknisk ordbog:
at manipulere = to manipulate, to tamper


Example sentence(s):
  • Det samlede system, herunder forbindelsen til hastigheds- og vejstrækningssensoren, skal være beskyttet mod manipulation
  • Det er også forbudt at manipulere med kontrolapparatet, diagramarket eller førerkortet, således at de registrerede og/eller udprintede data forfalskes, fjernes eller ødelægges.

    Reference: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...
Hanne Rask Sonderborg
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 12