KudoZ home » English to Danish » Electronics / Elect Eng

sound pressure uncertainty

Danish translation: lydstyrke, lydstyrkeniveau


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sound pressure uncertainty
Danish translation:lydstyrke, lydstyrkeniveau
Entered by: Randi Stenstrop

19:41 Mar 11, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / lyd
English term or phrase: sound pressure uncertainty
sound pressure uncertainty
LWA (sound pressure uncertainty) dB(A) 100
Randi Stenstrop
lydstyrke, lydstyrkeniveau
Explanation:
- se tysk Wikipedia, under forkortelsen LWA, hvor W er sænket. Det giver mening, hvad 'sound pressure uncertainty IKKE gør {lydtryksusikkerhed??}. Lydstyrke måles i dB eller dB(A) afhængigt af målemetoden.
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ubestemt støjniveauSuzanne Blangsted
4lydtrykusikkerhed
Jens Kaestel
3lydstyrke, lydstyrkeniveauNetLynx


Discussion entries: 1





  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ubestemt støjniveau


Explanation:
my suggestion

--------------------------------------------------
Note added at 3 mins (2008-03-11 19:45:10 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.leo-rosendal.dk/em_serier.htm

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 53

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
lydstyrke, lydstyrkeniveau


Explanation:
- se tysk Wikipedia, under forkortelsen LWA, hvor W er sænket. Det giver mening, hvad 'sound pressure uncertainty IKKE gør {lydtryksusikkerhed??}. Lydstyrke måles i dB eller dB(A) afhængigt af målemetoden.

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 102

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lydtrykusikkerhed


Explanation:
Der er tale om målenøjagtighed/usikkerhed. Se oversættelse i link.

Håber det hjælper.. :-)

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2008-03-11 23:00:54 GMT)
--------------------------------------------------

Hvis jeg forstår din notits ret [KpA (sound pressure uncertainty) dB(A) 3], tolker jeg det derhen, at måleusikkerheden for lydtryksmålingen er 3db(A); det synes jeg lyder rimeligt ved et lydtryk på 90dB(A)


    Reference: http://www.gojow.nl/uploads/links/219-626.pdf
    Reference: http://www2.danak.dk/akkreditering/RL/RL11.pdf
Jens Kaestel
Australia
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 43