KudoZ home » English to Danish » Energy / Power Generation

installed cost

Danish translation: pris inklusive installation


07:35 Apr 25, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Energy / Power Generation / Solkraftværker/solcelleanlæg
English term or phrase: installed cost
På en liste med fakta om solkraftværker: "The installed cost of solar-generated electricity at which it becomes competitive with conventional electricity: about €2.00 / US$3.00 per installed watt."

Kan det passe, at det bare hedder "installationspris"?
Pernille Chapman
United Kingdom
Danish translation:pris inklusive installation
Explanation:
Installationsprisen er prisen for installationen. - Men derfor kan det jo godt være, at man kan se det andet ....
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Tak for begge forslag og de mange gode kommentarer. Faktisk var "installeret pris" nok det, der kom tættest på - synd, at NetLynx ikke kan få point :-)
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5installationsprisMichael Lange
5pris inklusive installationRandi Stenstrop


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
pris inklusive installation


Explanation:
Installationsprisen er prisen for installationen. - Men derfor kan det jo godt være, at man kan se det andet ....

Randi Stenstrop
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Tak for begge forslag og de mange gode kommentarer. Faktisk var "installeret pris" nok det, der kom tættest på - synd, at NetLynx ikke kan få point :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: Ja, du har ret. 'installationspris' er ikke en sikker oversættelse. Undertiden oversættes 'installed cost' som 'installeret pris', som jeg også mener er korrekt.
27 mins
  -> Du har også ret - installeret pris er i orden og vil sikkert i mange tilfælde være lettere at håndtere.

disagree  Michael Lange: skulle det være anderledes må det nødvendigvis være "pris Installeret"
1 hr
  -> "installeret pris" er ganske vist ikke strengt logisk, men det en hævdvunden måde at håndtere den slags på.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
installationspris


Explanation:
du har fulstændig ret

Michael Lange
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  NetLynx: Njah, rent sprogligt er ordet ikke helt heldigt. Det har vist vundet en vis hævd, men her skal man så vide alt det uskrevne også for at forstå dette og andre ord med samme mangel på sproglig præcision.
1 hr