KudoZ home » English to Danish » Engineering: Industrial

mixed (air)flow system

Danish translation: luftblandingssystem


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mixed (air)flow system
Danish translation:luftblandingssystem
Entered by: Idiomatic

09:19 Nov 6, 2007
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Cleanroom ventilation technology
English term or phrase: mixed (air)flow system
System til ventilation af renrum (luftrensning): "mixed flow systems"/"mixed airflow systems": Der tilføres luft ved høj hastighed fra ét punkt. Ventilationsluften blandes med rumluften for at konditionere og rense denne luft. Renseprocessen er langsom.

Findes der mon et dansk fagudtryk for dette princip?

Et andet princip bruges i "laminar flow systems", som jeg har oversat til "systemer med laminar strømning", da "laminar strømning" er let at finde med tilhørende forklaringer på Google. (Hvis nogen ved at det hedder noget andet i fagsproget, vil jeg selvfølgelig også gerne vide dét). Dette system fungerer sådan her: Der føres luft ind i rummet ved lav hastighed gennem et stort antal perforeringer tværs over hele loftet. Luften strømmer ud gennem gulvet. Luftstrømmen holder rummet konditioneret og renser det hurtigt.
Idiomatic
Denmark
luftblandingssystem
Explanation:
www.cimbria.com/files/CAS_products_program_DK.pdf
www.miltersen.dk/Opus.htm
Selected response from:

Suzanne Blangsted
Grading comment
Tak for hjælpen ;-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4luftblandingssystemSuzanne Blangsted
3luftblandingssystemNetLynx


Discussion entries: 2





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
luftblandingssystem


Explanation:
www.cimbria.com/files/CAS_products_program_DK.pdf
www.miltersen.dk/Opus.htm

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 11
Grading comment
Tak for hjælpen ;-)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
luftblandingssystem


Explanation:
- både med og uden 'air'.
Google giver 3 hits, der ikke direkte har forbindelse til renrumsteknik.

NetLynx
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 34
Notes to answerer
Asker: Tak, Erik ;-)