KudoZ home » English to Danish » Engineering (general)

downlight frame

Danish translation: ramme på downlight


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:downlight frame
Danish translation:ramme på downlight
Entered by: Susanne Roelands

14:12 Nov 8, 2007
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: downlight frame
Push the downlight frame through the whole of the ceiling and fix it.
Susanne Roelands
Belgium
ramme på downlight
Explanation:
Ud fra dit tidligere spørgsmål (Einbaustrahler) går jeg ud fra, at der også her er tale om belysningsarmaturer, og de kaldes så vidt jeg ved også "downligts" på dansk (prøv fx at google efter "belysning downlights").
Selected response from:

Susanne Rosenberg
Germany
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3ramme på downlight
Susanne Rosenberg
3ramme til skaktlysSuzanne Blangsted


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ramme til skaktlys


Explanation:
http://www.byggeri.dk/nyheder/view_news.asp?id=2504

Suzanne Blangsted
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 56

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ramme på downlight


Explanation:
Ud fra dit tidligere spørgsmål (Einbaustrahler) går jeg ud fra, at der også her er tale om belysningsarmaturer, og de kaldes så vidt jeg ved også "downligts" på dansk (prøv fx at google efter "belysning downlights").

Example sentence(s):
  • Indbygningsspot og downlights er blevet meget populære som belysning, da man kan opnå spændende effekter, både med direkte og indirekte belysning.

    Reference: http://www.spotlight.dk/technical.aspx?data=5
    Reference: http://www.all-light.dk/index.php?id=19&type=2
Susanne Rosenberg
Germany
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in GermanGerman
PRO pts in category: 20
Grading comment
Tak for hjælpen.