KudoZ home » English to Danish » Engineering (general)

Ducts for moleploughing are usually heavy

Danish translation: kabler/rør til muldvarpepløjning er normalt sværvæggede


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Ducts for moleploughing are usually heavy
Danish translation:kabler/rør til muldvarpepløjning er normalt sværvæggede
Entered by: Susanne Roelands

08:40 Sep 2, 2008
English to Danish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: Ducts for moleploughing are usually heavy
Ploughing is a way to install duct directly into the ground without previously digging a trench. The plough blade is hollow and as it moves forward through the ground, duct feeds down through it into the cut slot. The ground then closes back over the slot and no refilling is required.
Ducts for moleploughing are usually heavy-wall to withstand the heavy handling stresses.

(Jeg har svært ved at få styr på den sidste sætning...)
Susanne Roelands
Belgium
kabler til muldvarpepløjning er normalt sværvæggede
Explanation:
mole (drain) plough kaldes også "pipeless (drain) plough", se engelsk-tysk oversættelse i
http://books.google.com/books?id=te9FMHjOR4oC&pg=PA396&lpg=P...

IATE:
mole plough = mulvarpeplov (plov som benyttes til etablering af muldvarpedræn)
også kaldet "drænplov"

"fiberkabler", se
http://www.hef.dk/dk/hef_bredbaand/om_hef_bredbaand/

L & H:
Teknisk ordbog:
heavy-walled = sværvægget

Selected response from:

Hanne Rask Sonderborg
Grading comment
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3kabler til muldvarpepløjning er normalt sværvæggede
Hanne Rask Sonderborg
3kanaler til 'muldvarpspløjning' er som regel kraftige
CharlotteLinder


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ducts for moleploughing are usually heavy
kanaler til 'muldvarpspløjning' er som regel kraftige


Explanation:
muldvarpspløjning? Maskinen kaldes en muldvarp, men jeg ved ikke hvad processen hedder. Det hele drejer sig om, at kablet bliver ikke gravet ned, men bliver istedet sendt igennem jorden med en 'muldvarp'. Derfor højere tryk/stress på kablet.

Muldvarp Nedgravningsarmatur:
http://209.85.215.104/search?q=cache:rYXDHLTrIo8J:www.buildi...

CharlotteLinder
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 15

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ducts for moleploughing are usually heavy
kabler til muldvarpepløjning er normalt sværvæggede


Explanation:
mole (drain) plough kaldes også "pipeless (drain) plough", se engelsk-tysk oversættelse i
http://books.google.com/books?id=te9FMHjOR4oC&pg=PA396&lpg=P...

IATE:
mole plough = mulvarpeplov (plov som benyttes til etablering af muldvarpedræn)
også kaldet "drænplov"

"fiberkabler", se
http://www.hef.dk/dk/hef_bredbaand/om_hef_bredbaand/

L & H:
Teknisk ordbog:
heavy-walled = sværvægget



Hanne Rask Sonderborg
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 25
Grading comment
Tak for hjælpen.