KudoZ home » English to Danish » Finance (general)

chargeable

Danish translation: som kan debiteres


12:24 Aug 31, 2008
English to Danish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: chargeable
Sætningen lyder: 'The Option is not transferable, assignable or chargeable'
Vil det iøvrigt være korrekt at sige 'Optionen kan ikke afhændes, overdrages eller ?'

på forhånd tak
TineW
United Kingdom
Danish translation:som kan debiteres
Explanation:
B. Kjærulff Nielsen: 2. a) som kan debiteres; 2. c) ~ (with tax) skattepligtig

Optionen kan ikke omsættes, overdrages eller debiteres
Selected response from:

CharlotteLinder
Grading comment
Tak for den fulde oversættelse
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1som kan debiteres
CharlotteLinder
2uddebiterbar
Diarmuid Kennan


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
uddebiterbar


Explanation:
L&H Business:[bogh.] uddebiterbar; [skat] skattepligtig

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-08-31 12:29:38 GMT)
--------------------------------------------------

'uddebiteres' måske?

Diarmuid Kennan
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
som kan debiteres


Explanation:
B. Kjærulff Nielsen: 2. a) som kan debiteres; 2. c) ~ (with tax) skattepligtig

Optionen kan ikke omsættes, overdrages eller debiteres

Example sentence(s):
  • Optionen kan ikke omsættes, overdrages eller debiteres
CharlotteLinder
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tak for den fulde oversættelse

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hanne Rask Sonderborg: Ja, ifølge Ejnar Fryds "Specialordbog inden for revision"
6 hrs