KudoZ home » English to Danish » Food & Drink

soda mix syrup

Danish translation: smagssirup/ekstrakt/(sodavands)koncentrat


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:soda mix syrup
Danish translation:smagssirup/ekstrakt/(sodavands)koncentrat
Entered by: Barbara Østergaard

10:25 Jul 3, 2004
English to Danish translations [PRO]
Food & Drink / sodavandsmaskiner
English term or phrase: soda mix syrup
De fleste kender vist sådan en sodavandsmaskine, som man selv kan lave sodavand på. Hvad er det man på dansk kalder den sirup, som man tilsætter efter at have trykket brus i flasken? Det skal lyde godt både som overskrift og i kontekst. Eks. 1 del "soda mix syrup" til 16 dele vand. Jeg er desværre kørt lidt fast i den, så vil være taknemmelig for lidt inspiration. Tak ;-)
Barbara Østergaard
Denmark
smagssirup/ekstrakt/koncentrat
Explanation:
De hed vist sodastream-maskiner.
Selected response from:

jmadsen
Grading comment
Flere af dem kunne bruges i kontekst (inkl. sodavandskoncentrat). Tak til jer begge, og tak for links!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sodavandskoncentratNetLynx
4smagssirup/ekstrakt/koncentrat
jmadsen


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
smagssirup/ekstrakt/koncentrat


Explanation:
De hed vist sodastream-maskiner.


    Reference: http://www.kandu.dk/dk/news/337351/groupid/20501
    Reference: http://www.sodastream.1go.dk/index.shtml
jmadsen
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 15
Grading comment
Flere af dem kunne bruges i kontekst (inkl. sodavandskoncentrat). Tak til jer begge, og tak for links!

45 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sodavandskoncentrat


Explanation:
Jeg vil foreslå denne variant - efter inspiration fra det første svar.:)

NetLynx
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3