KudoZ home » English to Danish » Games / Video Games / Gaming / Casino

Powered by

Danish translation: drevet af


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:powered by
Danish translation:drevet af

11:16 Aug 12, 2004
English to Danish translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / Hjemmeside
English term or phrase: Powered by
Det står tit på en hjemmeside efterfulgt af et firmanavn, men hvad skriver man på dansk?
Rikke Stenlev
Denmark
drevet af
Explanation:
Denne hjemmeside ejes og drives af xx. Står som regel i enten disclaimer eller private policy - ofte i begge.
Selected response from:

Kate Persson
Denmark
Grading comment
Det sagde min mand også, men jeg ville jo gerne lige have det bekræftet ... :-)
Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 -1drevet afKate Persson
3ved hjælp af
Terence Ajbro


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
powered by
ved hjælp af


Explanation:
eller udviklet ved hjælp af. Jeg tror det betyder at man har brugt et firma eller et værktøj til udvikling af en hjemmeside m.m. Det er ikke sikkert at det skal oversættes til dansk i det hele taget. Jeg har set udtrykket på danske hjemmesider også. Man tager bare det engelske.

Terence Ajbro
Sweden
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 19

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
powered by
drevet af


Explanation:
Denne hjemmeside ejes og drives af xx. Står som regel i enten disclaimer eller private policy - ofte i begge.

Kate Persson
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Det sagde min mand også, men jeg ville jo gerne lige have det bekræftet ... :-)
Tak for hjælpen.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mads Grøftehauge: Ikke helt det samme. 'Powered by' refererer til den tekniske 'motor'. F.eks. kan man have en søgefunktion på en hjemmeside der er 'Powered by Google' Eller en netbutik der er 'Powered by osCommerce'.
22 hrs
  -> Hej Mads. Prøv at gå ind på de store danske virksomheders hjemmesider, fx Gumlinks engelske version. Der kan du se, hvorledes udtrykket anvendes i den sammenhæng, spørgeren er ude efter. God weekend.

neutral  NetLynx: Kate: jeg er kommet tilbage hertil pga. et nt spm. om det samme. Du har nok ret mht, hvordan udtrykket oversættes, men jeg er enig med med Mads i, at det burde være forbeholdt en konkret 'motor'.
699 days