KudoZ home » English to Danish » General / Conversation / Greetings / Letters

to extend welcome

Danish translation: at give en velkomst


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:to extend welcome
Danish translation:at give en velkomst
Entered by: Hanne Rask Sonderborg

00:26 Jul 8, 2008
English to Danish translations [PRO]
Art/Literary - General / Conversation / Greetings / Letters / Wedding Speech
English term or phrase: to extend welcome
Thankyou for the welcome that you have extended to me, my family and our friends.
Jande
Australia
at give en velkomst
Explanation:
Tak for den velkomst I har givet mig, min familie og vore venner.
Selected response from:

Hanne Rask Sonderborg
Grading comment
Thanks. I used this in the translation.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3at give en velkomst
Hanne Rask Sonderborg
4byde velkommen
Lise Leavitt


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
at give en velkomst


Explanation:
Tak for den velkomst I har givet mig, min familie og vore venner.

Example sentence(s):
  • Jeg er simpelthen også vildt beæret over den velkomst I har givet mig
  • En eftermiddag overhørte jeg den velkomst, som han fik af nogle andre børn i børnehaven…

    Reference: http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?p=196770&sid=0a054c...
    Reference: http://kleist.biz/blog/?p=23
Hanne Rask Sonderborg
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Thanks. I used this in the translation.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Inkuria
5 hrs
  -> Thank you Monique!

agree  NetLynx: Med hele sætningen in mente er dette den rigtige oversættelse. {'byde velkommen' er ellers standardoverversættelsen til selve spørgsmålet.}
8 hrs
  -> Thank you NetLynx!

agree  Pernille Chapman
11 hrs
  -> Thank you Pernille!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
byde velkommen


Explanation:
Tak for den velkomst du/De har bydt mig, min familie og vores venner.

Nogle eksempler :

Nu er der for det første intet historisk fortilfælde, hvor samfund har bredt armene ud og bydt alle nye fremmede velkommen. Source http://www.uriasposten.net/?p=5587

tak til dem der bydt mig velkommen. Source http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=190735


Lise Leavitt
United States
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Birthe Omark: .. lige bortset fra, at 'byde' hedder 'budt' i pp (byde - bød - budt).. :-)
2 hrs
  -> Jaaaaaaaaaa typo, undskyld :) og tak!