KudoZ home » English to Danish » Human Resources

next-lowest level

Danish translation: Næstlaveste


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:next-lowest level
Danish translation:Næstlaveste
Entered by: Allround

13:01 Oct 20, 2002
English to Danish translations [Non-PRO]
Bus/Financial - Human Resources / HR
English term or phrase: next-lowest level
Sætningen lyder: There is need for further development if the employee’s profile corresponds with the next-lowest development level. Jeg er i tvivl om next-lowest betyder det næstlaveste niveau eller niveauet nedenunder? Hjælp!
Annelise Bentzen
Denmark
Næstlaveste
Explanation:
Jeg ville mene, at det skal være næstlaveste. I det andet tilfælde ville der så ikke stå "the development level below"?
Håber det hjælper.
Selected response from:

Allround
Denmark
Grading comment
Du har nok ret, jeg synes bare, det i konteksten passer bedre med niveauet under. Men der ville jo nok have stået noget andet så/Annelise
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Næstlaveste
Allround
4næstsidste niveau
Barbara Østergaard


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Næstlaveste


Explanation:
Jeg ville mene, at det skal være næstlaveste. I det andet tilfælde ville der så ikke stå "the development level below"?
Håber det hjælper.

Allround
Denmark
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 3
Grading comment
Du har nok ret, jeg synes bare, det i konteksten passer bedre med niveauet under. Men der ville jo nok have stået noget andet så/Annelise

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
næstsidste niveau


Explanation:
Blot et alternativ til dit eget forslag, næstlaveste niveau, som jeg ellers ville vælge.

Barbara Østergaard
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4