KudoZ home » English to Danish » Human Resources

Hjælp til sætning

Danish translation: At en medarbejder ..


20:03 Feb 20, 2009
English to Danish translations [PRO]
Human Resources
English term or phrase: Hjælp til sætning
Failure of a XXXXX employee to conduct business activities in the highest legal, moral, and ethical manner

En XXXXX medarbejders manglende opfyldelse ????til udøvelse???? af forretningsaktiviteter på korrekt lovlig, moralsk og etisk vis

HELP! :)
Lise Leavitt
United States
Danish translation:At en medarbejder ..
Explanation:
... ikke handler i overensstemmelse med de strengeste juridiske, moralske og etiske principper.

Jeg har foreslået "handler" som gengivelse af "conduct business activities", men afhængigt af, hvad det er for en virksomhed, vedkommende er medarbejder i, skal dette udtryk måske oversættes anderledes.
Selected response from:

Randi Stenstrop
Grading comment
Alletiders!! :) Tak
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3At en medarbejder ..Randi Stenstrop
2Mulighed
Ivana Friis Wilson


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
hjælp til sætning
Mulighed


Explanation:
En XXXXX medarbejders manglende udøvelse af forretningsaktiviteter på korrekt lovlig, moralsk og etisk vis

Kan det siges sådan? En anelse mere kontekst - såsom konsekvens af den manglende udøvelse - er ønskværdig ;)

Ivana Friis Wilson
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
Notes to answerer
Asker: Der er ingen yderligere kontekst mht konsekvenser...det er en liste over en virksomheds værdier, men fortæller intet om konsekvenserne.

Asker: Failure of a XXXXX employee to conduct business activities in the highest legal, moral, and ethical manner, such as violation of law, or business conduct not in accordance with the Code of Conduct policy. Dette er hele konteksten!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Aino Slej: Når en xxxx medarbejder ikke varetager sine forretningsopgaver på så korrekt juridisk, moralsk og etisk vis som muligt.
6 mins

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
hjælp til sætning
At en medarbejder ..


Explanation:
... ikke handler i overensstemmelse med de strengeste juridiske, moralske og etiske principper.

Jeg har foreslået "handler" som gengivelse af "conduct business activities", men afhængigt af, hvad det er for en virksomhed, vedkommende er medarbejder i, skal dette udtryk måske oversættes anderledes.

Randi Stenstrop
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Alletiders!! :) Tak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jeanette Brammer: Det lyder mundret og forståeligt
3 mins

agree  Susanne Roelands: Enig
5 mins

agree  Michael J.H. Davies: helt enig!
2 days14 hrs