KudoZ home » English to Danish » Human Resources

Value received

Danish translation: som lønmodtager [for den løn, som man har modtaget / for den løn, som blev udbetalt]


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Value received
Danish translation:som lønmodtager [for den løn, som man har modtaget / for den løn, som blev udbetalt]
Entered by: norgaards

18:32 Jul 17, 2017
English to Danish translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources / Hvordan oversættes value received
English term or phrase: Value received
Hvordan kan value received oversættes - i forbindelse med at yde for den løn som man modtager. Kan value received oversættes med "den løn, som man har modtaget?"

I have been impressed with the fact that there is a spirit growing in the world today to avoid giving service, an unwillingness to give value received, to try to see how little we can do and how much we can get for doing it.
norgaards
Denmark
som lønmodtager [for den løn, som man har modtaget / for den løn, som blev udbetalt]
Explanation:
en uvilje mod at yde som lønmodtager [for den løn, som man har modtaget / for den løn, som blev udbetalt]

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2017-07-18 14:16:10 GMT)
--------------------------------------------------

lønmodtagelse / lønydelser / lønudbetaling:

Lærebog om indkomstskat af Inge Langhave Jeppesen, Jane ... - Saxo
https://www.saxo.com/.../laerebog-om-indkomstskat_aage-miche...
14 ago. 2015 - ... indkomstbegreber og skatteberegning, erhvervsindkomst, lønmodtagelse, gaveindtægter, familiebeskatning og mange andre ting.

KREATIVE NORD teknologiske og digitale potentialer
vbn.aau.dk/.../KREATIVE_NORD_teknologiske_og_digitale_pot...
Lønmodtagelse eller selvstændige. Beskæftigelsen for den samlede population af kan- didater med en kreativ og innovativ uddannelse fra. AAU er i perioden ...

Farmakonomforeningen - Forvirring om beskatning af godtgørelser
www.farmakonom.dk/.../forvirring-om-beskatning-af-godtgoere...
19 may. 2014 - En ny afgørelse i skatterådet skaber forvirring om skattereglerne for godtgørelser til lønmodtagelser efter forskelsbehandlingsloven og ...

Priser og leveringsvilkår - Moderniseringsstyrelsen
www.modst.dk/Systemer/Service-og.../Prisfolder 2017.pdf
Lønydelser. I 2017 omfatter betalingsordningen følgende ydelser: • Statens Lønløsning (SLS og HR-løn) og supportservice. • SLS datafiler, rapporter.

Sådan beregner LG grundlaget for feriepenge i en ... - Borger.dk
https://www.borger.dk/-/.../LG-borgerdk-Vejledning-Saadan-be...
Derudover vil nogle typer af lønydelser være beregnet særskilt. Løn på feriedage er ikke ferieberettiget og medregnes derfor ikke i grundlaget for feriepenge.

Bilag 1: Beskrivelse af kvalitet - Jammerbugt Kommune
https://www.jammerbugt.dk/.../udkast-til-kontrakt-vikarydels...
Hvor lønydelser er bruttoløn, ATP, feriepenge samt udgifter forbundet med de lovpligtige udbetalinger i forbindelse med sygdom, barsel og lignende. Der betales ...

Lønudbetaling - Region Hovedstadens Psykiatri
https://www.psykiatri-regionh.dk/job-og.../loenudbetaling.as...
14 dic. 2016 - ​I vedhæftede kalendere​ finder du en oversigt over lønud​betalinger i 2015 og 2016. Se PDF-dokumenterne til højre.​ ...

Hvornår udbetales løn? - Find dato for lønudbetaling - Finansielt.dk
www.finansielt.dk/hvornaar-udbetales-loen/
MEN langt de fleste har løn udbetaling på den sidste hverdag i måned og har du det, så tjek dato her: 2016. bliver løn udbetalt på følgende datoer: December ...
Selected response from:

andres-larsen
Venezuela
Grading comment
Tak for hjælpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
1som lønmodtager [for den løn, som man har modtaget / for den løn, som blev udbetalt]
andres-larsen
1smæk for skillingen
Gitte Hovedskov


  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
value received
smæk for skillingen


Explanation:
en manglende vilje til at give smæk for skilllingen ...

Men det afhænger vist af tonen i konteksten.

Gitte Hovedskov
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish

8 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
value received
som lønmodtager [for den løn, som man har modtaget / for den løn, som blev udbetalt]


Explanation:
en uvilje mod at yde som lønmodtager [for den løn, som man har modtaget / for den løn, som blev udbetalt]

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2017-07-18 14:16:10 GMT)
--------------------------------------------------

lønmodtagelse / lønydelser / lønudbetaling:

Lærebog om indkomstskat af Inge Langhave Jeppesen, Jane ... - Saxo
https://www.saxo.com/.../laerebog-om-indkomstskat_aage-miche...
14 ago. 2015 - ... indkomstbegreber og skatteberegning, erhvervsindkomst, lønmodtagelse, gaveindtægter, familiebeskatning og mange andre ting.

KREATIVE NORD teknologiske og digitale potentialer
vbn.aau.dk/.../KREATIVE_NORD_teknologiske_og_digitale_pot...
Lønmodtagelse eller selvstændige. Beskæftigelsen for den samlede population af kan- didater med en kreativ og innovativ uddannelse fra. AAU er i perioden ...

Farmakonomforeningen - Forvirring om beskatning af godtgørelser
www.farmakonom.dk/.../forvirring-om-beskatning-af-godtgoere...
19 may. 2014 - En ny afgørelse i skatterådet skaber forvirring om skattereglerne for godtgørelser til lønmodtagelser efter forskelsbehandlingsloven og ...

Priser og leveringsvilkår - Moderniseringsstyrelsen
www.modst.dk/Systemer/Service-og.../Prisfolder 2017.pdf
Lønydelser. I 2017 omfatter betalingsordningen følgende ydelser: • Statens Lønløsning (SLS og HR-løn) og supportservice. • SLS datafiler, rapporter.

Sådan beregner LG grundlaget for feriepenge i en ... - Borger.dk
https://www.borger.dk/-/.../LG-borgerdk-Vejledning-Saadan-be...
Derudover vil nogle typer af lønydelser være beregnet særskilt. Løn på feriedage er ikke ferieberettiget og medregnes derfor ikke i grundlaget for feriepenge.

Bilag 1: Beskrivelse af kvalitet - Jammerbugt Kommune
https://www.jammerbugt.dk/.../udkast-til-kontrakt-vikarydels...
Hvor lønydelser er bruttoløn, ATP, feriepenge samt udgifter forbundet med de lovpligtige udbetalinger i forbindelse med sygdom, barsel og lignende. Der betales ...

Lønudbetaling - Region Hovedstadens Psykiatri
https://www.psykiatri-regionh.dk/job-og.../loenudbetaling.as...
14 dic. 2016 - ​I vedhæftede kalendere​ finder du en oversigt over lønud​betalinger i 2015 og 2016. Se PDF-dokumenterne til højre.​ ...

Hvornår udbetales løn? - Find dato for lønudbetaling - Finansielt.dk
www.finansielt.dk/hvornaar-udbetales-loen/
MEN langt de fleste har løn udbetaling på den sidste hverdag i måned og har du det, så tjek dato her: 2016. bliver løn udbetalt på følgende datoer: December ...

andres-larsen
Venezuela
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tak for hjælpen!