KudoZ home » English to Danish » Human Resources

in ambiguity

Danish translation: flertydighed


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:in ambiguity
Danish translation:flertydighed
Entered by: Lingua DK

06:53 Apr 5, 2004
English to Danish translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: in ambiguity
This entails being flexible and being open to differing perspectives and working comfortably in ambiguity as the organisation goes through periods of change.
Lingua DK
Denmark
flertydighed
Explanation:
Derfor er det vigtigt at være i stand til at være fleksibel og åben over for forskellige perspektiver samt at kunne trives med flertydighed i de perioder, hvor organisationen gennemgår forandringer.
- Jeg tror at denne passage skal fortolkes/oversættes noget i den stil.
Selected response from:

Marianne Sorensen
Denmark
Grading comment
Tak for hjælpen. Det lyder rigtigt godt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5i ambiguitetSuzanne Blangsted
4flertydighed
Marianne Sorensen
4med mulighed for fejlHenning Andersen
2herefter / i overensstemmelse hermed
Barbara Østergaard


  

Answers


59 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
herefter / i overensstemmelse hermed


Explanation:
Mon ikke det er dét, der ligger i det? Blot et "wild guess"!

Barbara Østergaard
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
med mulighed for fejl


Explanation:
»ambiguity - tvetydighed; flertydighed; dobbelttydighed; dobbeltmening; (på grund af dobbelttydighed) fejlmulighed; mulighed for fejlfortolkning;
¤ without ~ entydigt; utvetydigt; ikke til at misforstå; uden misforståelsesmulighed; ikke til at tage fejl af.


Henning Andersen
Native speaker of: Native in DanishDanish

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
i ambiguitet


Explanation:
Dansk-Engelsk ordbog af Munksgaard

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

1 day10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
flertydighed


Explanation:
Derfor er det vigtigt at være i stand til at være fleksibel og åben over for forskellige perspektiver samt at kunne trives med flertydighed i de perioder, hvor organisationen gennemgår forandringer.
- Jeg tror at denne passage skal fortolkes/oversættes noget i den stil.

Marianne Sorensen
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak for hjælpen. Det lyder rigtigt godt.