KudoZ home » English to Danish » Human Resources

contracting

Danish translation: sammentrækning(er) (se kontekst)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:contracting
Danish translation:sammentrækning(er) (se kontekst)
Entered by: Barbara Østergaard

11:52 Apr 7, 2004
English to Danish translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: contracting
Det drejer sig om spørgeteknik og folks evne til at gøre brug af spørgeteknik:

"(He)Supports questioning techniques with other techniques (such as contracting or the use of body language) in order to create and sustain mutual trust"
Lingua DK
Denmark
sammentrækning(er)
Explanation:
Sammentrækning(er) (underforstået af ord).
Selected response from:

Barbara Østergaard
Denmark
Grading comment
Jeg tænkte slet ikke i de baner - men det passer ind i sammenhængen. Tak for hjælpen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5sammentrækning(er)
Barbara Østergaard
5kontrahere (medicinsk)Suzanne Blangsted
3kontaktskabelse
Eva Harbo Andersen


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sammentrækning(er)


Explanation:
Sammentrækning(er) (underforstået af ord).

Barbara Østergaard
Denmark
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Jeg tænkte slet ikke i de baner - men det passer ind i sammenhængen. Tak for hjælpen

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kontaktskabelse


Explanation:
Tror du mon der er en stavefejl, så der skulle stå "contacting" - I denne sammenhæng arbejdes der tit med hvor gode folk er til at skabe kontakt. Man taler om at have kontaktskabende egenskaber/færdigheder.

Eva Harbo Andersen
Denmark
Works in field
Native speaker of: Native in DanishDanish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kontrahere (medicinsk)


Explanation:
indgå en kontrakt eller overenskomst med nogen om noget. F.eks. en patient lover at holde op med at gøre noget for at få et ønske opfyldt, eller en læge lover patienten noget for at få patienten til at gøre noget.

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8