KudoZ home » English to Danish » Human Resources

freedom of judgment

Danish translation: træffer selvstændige beslutninger


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:exercise full freedom of judgment
Danish translation:træffer selvstændige beslutninger
Entered by: Rikke Stenlev

08:26 Aug 2, 2004
English to Danish translations [PRO]
Human Resources / Personlighedstest
English term or phrase: freedom of judgment
Det er en personlighedstest, hvor man skal svare på to spørgsmål ad gangen. Eks:
"This job requires that I:
1) Get people involved in decisions
2) Exercise full freedom of judgment"

Det er muligvis meget elementært, men jeg kan altså ikke komme i tanke om det.
På forhånd tak.
Rikke Stenlev
Denmark
træffer selvstændige beslutninger
Explanation:

1) Get people involved in decisions
1) Inddrager andre i beslutningsprocessen

2) Exercise full freedom of judgment
2) Træffer selvstændige beslutninger

Ordet "egenhændige" kan også bruges i stedet for selvstændige.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 42 mins (2004-08-02 15:08:32 GMT)
--------------------------------------------------

Eller: 2)stoler på sin egen dømmekraft
Selected response from:

Charlotte Langbeen
United States
Grading comment
Det lyder da vist ret godt. Tak for hjælpen.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5træffer selvstændige beslutninger
Charlotte Langbeen
3beslutningsfrihed
Terence Ajbro


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
beslutningsfrihed


Explanation:
Er der ikke tale om her at træffe beslutninger, uden at tøve?

--------------------------------------------------
Note added at 36 mins (2004-08-02 09:02:37 GMT)
--------------------------------------------------

alternativ: beslutningsparathed, beslutningsvillighed

Terence Ajbro
Sweden
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
træffer selvstændige beslutninger


Explanation:

1) Get people involved in decisions
1) Inddrager andre i beslutningsprocessen

2) Exercise full freedom of judgment
2) Træffer selvstændige beslutninger

Ordet "egenhændige" kan også bruges i stedet for selvstændige.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 42 mins (2004-08-02 15:08:32 GMT)
--------------------------------------------------

Eller: 2)stoler på sin egen dømmekraft


    Reference: http://www.jobzonen.dk/soegjob/annoncevis:ad:8507082
    www.advokatsamfundet.dk/ images/files/Bestpracticeguide.pdf
Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Det lyder da vist ret godt. Tak for hjælpen.