KudoZ home » English to Danish » Human Resources

projecting af commanding presence

Danish translation: ... via stærk, personlig udstrålling.


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:by projecting a commanding presence
Danish translation:... via stærk, personlig udstrålling.
Entered by: Rikke Stenlev

09:29 Aug 3, 2004
English to Danish translations [PRO]
Human Resources / Personlighedstest
English term or phrase: projecting af commanding presence
Personlighedsanalyser:

"The job holder provides leadership by projecting a commanding presence."

Det handler om de karakteristika, der gør en bestemt type person egnet til et bestemt job.

Denne person skal være: "persuasive, expressive, courageous, assertive, decisive, versatile, ambitious, vigorous, knowledgeable"

Håber det giver nok information om konteksten.
Rikke Stenlev
Denmark
... via stærk, personlig udstrålling.
Explanation:
- er også en mulighed. Et af ordene 'udstråle' eller 'udstråling' bør indgå.
Selected response from:

NetLynx
Grading comment
Det, synes jeg faktisk, er et udmærket forslag. Tak for hjælpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4... via stærk, personlig udstrålling.NetLynx
4udstråler karisma og har en stærk personlighed
Charlotte Langbeen
4projicerer (eller fremtræder med) en stærk personlighedSuzanne Blangsted
4tillidsvækkende udstråling
Terence Ajbro


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tillidsvækkende udstråling


Explanation:
det engelske er stærkere i udtryk, men oversat til danske forhold, ville man nedtone det lidt.

Terence Ajbro
Sweden
Native speaker of: Native in EnglishEnglish

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
projicerer (eller fremtræder med) en stærk personlighed


Explanation:
mit forslag

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
udstråler karisma og har en stærk personlighed


Explanation:
"Lederkandidaten udstråler karisma og har en stærk personlighed."

Eller "Lederen udstråler...."

Citat fra nedenstående kilde:

"At være leder kræver karisma. Det er ikke godt nok at være faglig dygtig, man skal også have en stærk personlighed. Jeg plejer at sige til kvinder, der gerne vil være ledere, at de først skal bestå ølkasse-testen – og det har intet med øl at gøre."

"Det handler om at turde stille sig op på en ølkasse i kantinen og fortælle om sine visioner, og når man tør det, har man flyttet sig til en lederposition."




    Reference: http://www.jobbank.dk/omJobsoegning/index.asp?act=artikel%7C...
Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
... via stærk, personlig udstrålling.


Explanation:
- er også en mulighed. Et af ordene 'udstråle' eller 'udstråling' bør indgå.

NetLynx
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Det, synes jeg faktisk, er et udmærket forslag. Tak for hjælpen!