KudoZ home » English to Danish » Idioms / Maxims / Sayings

Norman Rockwell-ish

Danish translation: norman rockwell-stil


18:59 Mar 6, 2008
English to Danish translations [PRO]
Idioms / Maxims / Sayings
English term or phrase: Norman Rockwell-ish
"The scene in the dining room was so Norman Rockwell-ish that Anne nearly sighed."

Jeg vil være taknemmelig, hvis der er nogen, der kan forklare mig, hvad Norman Rockwell står for og/eller har en god oversættelse af begrebet, for jeg er helt på bar bund her.
Britta Tvede
Danish translation:norman rockwell-stil
Explanation:
Spisestuen var indrettet sådan helt i Norman Rockwell-stil .... du kender talemåden fra den svenske maler Carl Larson .... malerierne er så kendte at når nogen indretter sig i den stil... så henviser man til det ved at sige i ren Carl Larsson-stil ...
Selected response from:

Charlotte Langbeen
United States
Grading comment
Tak for hjælpen. Jeg bruger dit forslag, selv om jeg ville have været glad for at vide, hvilken genre, det drejer sig om. (I Skandinavien kender vi jo udmærket Carl Larsson, mens jeg ikke aner, om Norman Rockwell er naturistisk, avantgarde eller noget helt tredje.) Men tak alligevel :-)
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2norman rockwell-stil
Charlotte Langbeen
4Norman Rockwell maleriSuzanne Blangsted


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
norman rockwell-ish
Norman Rockwell maleri


Explanation:
Norman Rockwell was a painter in USA

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2008-03-06 19:04:19 GMT)
--------------------------------------------------

lignede et Normal Rockwell-maleri

Suzanne Blangsted
Native speaker of: Native in DanishDanish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 2

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
norman rockwell-ish
norman rockwell-stil


Explanation:
Spisestuen var indrettet sådan helt i Norman Rockwell-stil .... du kender talemåden fra den svenske maler Carl Larson .... malerierne er så kendte at når nogen indretter sig i den stil... så henviser man til det ved at sige i ren Carl Larsson-stil ...


    Reference: http://berlingske.edevel.rz-online.net/berl/2004/06/03/Berl/...
    eb.turengaartil.dk/partner/eb/article42872.ece - 41k
Charlotte Langbeen
United States
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 2
Grading comment
Tak for hjælpen. Jeg bruger dit forslag, selv om jeg ville have været glad for at vide, hvilken genre, det drejer sig om. (I Skandinavien kender vi jo udmærket Carl Larsson, mens jeg ikke aner, om Norman Rockwell er naturistisk, avantgarde eller noget helt tredje.) Men tak alligevel :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jens Kaestel
2 hrs
  -> Tak!

agree  Jon Hedemann
2 hrs
  -> Takker.