KudoZ home » English to Danish » IT (Information Technology)

thousands of colours

Danish translation: med tusindvis/millioner af farver


06:32 Aug 6, 2004
English to Danish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: thousands of colours
Er der nogen, der ved, hvad den korrekte term er for en Mac, som skal have "thousands of colours"? Det drejer sig om systemkrav til installering af et spil.
Annelise Bentzen
Denmark
Danish translation:med tusindvis/millioner af farver
Explanation:
see below and search on 'farve' 'farvedybde' - one usually talks about 'bits', i.e '24-bit farveskærm' etc but I have seen the above used.

Pia
Selected response from:

Pia Walker
Grading comment
Tak for hjælpen/Annelise
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1med tusindvis/millioner af farver
Pia Walker
3jeg ved det ikke, men
Poul Moller


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
jeg ved det ikke, men


Explanation:
jeg prøvede at downloade Macs glossaries, men jeg kunne ikke åbne filen. Hvis du selv kan, skulle du nok kunne finde svaret.
Se nedenstående link og find "Danish".


    Reference: http://developer.apple.com/intl/localization/tools.html
Poul Moller
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
med tusindvis/millioner af farver


Explanation:
see below and search on 'farve' 'farvedybde' - one usually talks about 'bits', i.e '24-bit farveskærm' etc but I have seen the above used.

Pia


    Reference: http://www.it-leksikon.dk/
Pia Walker
Native speaker of: Native in DanishDanish
Grading comment
Tak for hjælpen/Annelise

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  NetLynx: - men kun tusindvis. Det er en meget upræcis angivelse af farvedybde på engelsk, og det må det så også blive i oversættelsen.
13 hrs